Caracteristicile unui link care afecteaza procesul SEO

Strategia de link building joaca un rol extrem de important in optimizarea unui site pentru motoarele de cautare, cu atat mai mult cu cat Google a creat algoritmi speciali care identifica si elimina link-urile „rele”. Daca pe site-ul tau sunt mai multe astfel de link-uri, te poti alege cu o penalizare de la Google care presupune scaderea pozitiei in rezultatele motorului de cautare sau chiar eliminarea in totalitate a site-ului din index. Multi specialisti web isi pun intrebarea cum identifici un link care afecteaza procesul de optimizare pentru motoarele de cautare si cum poti fi sigur ca un link pe care l-ai construit nu se incadreaza in categoria „Black Hat Seo”? Raspunsul este simplu: atunci cand cunosti caracteristicile unui link de calitate, iti va fi mult mai usor sa identifici daca link-ul pe care l-ai creat te va ajuta sau iti va afecta procesul SEO. Acestea fiind spuse, care sunt elementele prin care descoperim un link „rau”?

Link-ul tau apare pe unsite care nu este de incredere
Cu cat afacerea ta este asociata cu alte companii de succes, cu atat autoritatea ta in domeniu si increderea clientilor creste. Daca link-urile tale apar pe site-uri cu o reputatie proasta, acest lucru va atrage atentia celui mai mare motor de cautare, Google, ceea ce te poate costa penalizarea site-ului. Cu toate acestea, nu trebuie insa sa te sperii daca din cand in cand link-ul tau apare pe unele site-uri care nu sunt tocmai de cea mai buna calitate.

Prea multe link-uri de pe acelasi domeniu
In ceea ce priveste link-urile, cantitatea acestora este importanta, insa nu la fel de importanta precum calitatea acestora. In momentul in care pe un site apar foarte multe link-uri catre site-ul tau, atunci google isi va pune un semn de intrebare. In loc sa iti concentrezi atentia sa primesti cat mai multe link-uri de la aceleasi surse, incearca sa obtii cat mai multe link-uri de pe site-uri diferite.

Schimb de link-uri
Google apreciaza tehnicile SEO care par naturale, chiar daca in spatele lor exista o strategie foarte bine pusa la punct. Chiar daca schimbul de link-uri cu o persoana care detine un site similar cu al tau pare o idee buna, acest lucru iti poate afecta afacerea pe termen lung.

Un link care nu este inclus in context
Un link care nu este inclus intr-un text reprezinta un semnal de alarma pentru Google. De asemenea, evita sa postezi comentarii formate doar din link pe forumuri, bloguri sau retelele de socializare.