Tehnici SEO de tipul Black Hat si White Hat

Principala diferenta dintre Black Hat SEO si White Hat SEO consta in tehnicile utilizate pentru a obtine o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare. Inca din anii ’90 se foloseste termenul de “white hat”. Utilizat in trecut pentru expertii in securitatea web, acest termen se refera astazi la tehnicile eficiente si sigure de optimizare pentru motoarele de cautare. La polul opus de afla tehnicile de optimizare SEO “black hat”, care recurg la strategii care nu sunt aprobate de motoarele de cautare.

Tehnicile Black Hat SEO includ:

– adaugarea textului invizibil pe site – aceasta metoda dadea rezultate in urma cu cativa ani, insa motorul de cautare Google a realizat mai multi algoritmi care depisteaza si penalizeaza site-urile care inca apeleaza la aceste “artificii”. Modalitatea de adaugare a textului invizibil pe site se refera la adaugarea unor cuvinte cheie scrise cu aceeasi culoare ca fundalul, astfel incat ele sa nu fie vizibile pentru vizitatori, dar paginile sa fie indexate in motorul de cautare in functie de acestea.

– paginile doorway – acestea sunt create doar pentru a obtine o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare si pot afecta experientade navigare a vizitatorilor. Acestea ii pot duce pe utilizatori pe pagini intermediare care nu sunt relevante cautarilor inregistrate.

– keyword stuffing – aceasta practica de manipulare a motoarelor de cautare este caracterizata prin adaugarea unui numar foarte mare de cuvinte cheie intr-un text care nu are sens si nu este relevant cautarii inregistrate de utilizator.

– continutul duplicat

– link-urile platite – cumpararea link-urilor doar pentru a creste popularitatea in mediul online.

 

Cele mai importante tehnici White Hat SEO

– continutul de calitate – scopul motoarelor de cautare este de a oferi informatii relevante utilizatorilor. Adaugarea constanta a continutului de calitate este cea mai eficienta metoda de a optimiza un site  pentru motoarele de cautare. Desi este o procedura care necesita mult timp, orice strategie de optimizare pentru motoarele de cautare ar trebui sa fie realizata in jurul acestui aspect.

– structura usor de parcurs – structura site-ului este esentiala atat pentru vizitatori, cat si pentru motoarele de cautare. Fiecare element, de la titlurile paginilor si ale articolelor, pana la stabilirea cuvintelor cheie reprezentative fiecarei pagini.

– guest-blogging – este procesul prin care scrii un articol pentru blog-ul altei persoanei sau a altei companii. Scopul acestei metode este de a obtine backlink-uri care te vor ajuta sa iti pozitionezi site-ul in primele rezultate ale motoarelor de cautare.