O campanie de email marketing este instrumentul care poate face diferenta intre compania ta si concurenta. Campania de email marketing necesita o planificare amanuntita, iar cu cat perioada de timp este mai mare, cu atat documentarea va fii mai detaliata, iar obiectivele bine stabilite. Acest instrument de marketing poate fi folosit singur sau combinat cu alte strategii precum telemarketingul.
1. Primul pas in dezvoltarea unei campanii de email marketing este sa raspunzi la aceste intrebari:
- Cine este publicul tau tinta?
- Care sunt obiectivele pe care vrei sa le indeplinesti?
- Care este subiectul campaniei?
- Care este scopul campaniei - de a promova un produs sau serviciu noi, de a creste numarul vanzarilor sau doar de a aminti clientilor despre compania si activitatile tale?
- Ce are de castigat clientul?
- Este un subiect destul de interesant si un titlu bine construit care sa ii starneasca curiozitatea clientului?
2. Planificarea - incepe planificarea campaniei doar in momentul in care raspunsul la toate intrebarile de mai sus este foarte bine conturat. Astfel, vei putea oferi clientilor informatii interesante, de calitate. Daca promovezi un nou produs sau serviciu, ofera-le clientilor o reducere cu limita de valabilitate. In acest fel, clientii vor fii mult mai motivati sa incerce producul respectiv.
3. Continutul - pe decursul intregului proces de realizare a continutului trebuie sa te axezi pe doua elemente esentiale: obiectivele tale si motivele pentru care un potential client ar alege compania ta. Verifica intotdeauna textul inainte de a-l trimite clientilor pentru a te asigura ca nu ti-a scapat nici o greseala gramaticala si nu uita sa indemni clientii la actiune.
4. Design-ul - alege un design care sa puna in valoare textul, de la forma, culori pana la imaginile folosite. Daca titlul este primul aspect care il determina pe un client sa deschida un email, design-ul este elementul care trebuie sa ii atraga atentia si sa ii starneasca interesul. Ia in calcul toate aspectele: lungimea textului, lungimea paragrafelor, imagini folosite pentru a accentua o idee sau un concept, font-ul folosit, numarul imaginilor alese trebuie sa fie in stransa legatura cu lungimea textului.
5. Analiza rezultatelor - campaniile viitoare vor fi mult mai usor de planificat daca monitorizezi campania curenta. Elimina din lista adresele de email invalide si acorda o atentie deosebita persoanelor care au deschis email-ul si care s-au reintors la el. Acesta este un semn clar ca respectivul client este interesat de compania ta, dar poate are nevoie de un imbold pentru a trece la actiune. Asadar, trimite-i un cupon de reducere personalizat sau ofera-i transport gratuit daca ai un magazin online.
Marketing-ul prin email este o metoda care a castigat rapid teren in mediul online. Experienta de peste 11 ani in domeniu ne ajuta sa dezvoltam campanii complexe de email marketing, orientate spre client. Mai multe detalii despre serviciul nostru de email marketing gasesti aici.