Atunci cand vrei sa dezvolti relatiile profesionale si sa construiesti o comunitate in jurul brand-ului, LinkedIn este cea mai potrivta retea de socializare. Probabil te gandesti ca afacerea ta este deja prezenta pe alte retele de socializare precum Facebook sau Twitter. Opreste-te! Pe langa faptul ca fiecare are scopuri diferite, LinkedIn se diferentiaza de restul platformelor social media prin faptul ca pune la indemana utilizatorilor o multime de instrumente pentru a-si construi imaginea in mediul online, pentru a creste numarul vanzarilor inregistrate sau pentru a recruta colegi noi.
Cel mai important aspect pe care vor sa il masoare antreprenorii online, in general, este rata de engagement. Cu toate acestea, poate vrei sa urmaresti mai usor postarile, sau esti interesat de reclama platita. De aceea, ti-am pregatit o lista cu cele mai importante instrumente pe care LinkedIn ti le pune la dispozitie si pe care trebuie sa incepi sa le utilizezi.
Groups
Prin LinkedIn Groups poti intra in contact atat cu profesionisti din domeniul tau de activitate, cat si cu clienti si potentiali clienti. Este o modalitate eficienta de a primi si oferi raspunsuri la intrabari, de a adauga anunturi de angajare atunci can vrei sa iti extinzi echipa si multe alte lucruri. De asemenea, Groups reprezinta un instrument important in cresterea numarului vanzarilor.
Pentru inceput, recomandat este sa te inscrii in mai multe grupuri pentru a te familiariza cu conceptul. Nu este suficient doar sa faci parte dintr-un grup. Tine minte ca scopul tau este de a te pozitiona ca un specialist in domeniul in care activezi, asa ca implica-te in diverse conversatii si ofera raspunsuri pertinente la intrebarile celorlalti membrii. Apoi, poti creea propriile grupuri care dezbat un subiect interesant sau chiar controversat in domeniul tau de activitate.
SlideShare
LinkedIn a cumparat SlideShare in 2012, iar in prezent este utilizata lunar de 70 de milioane de persoane. Compania spune ca peste 400.000 de prezentari SlideShare sunt postate in cadrul retelei de socializare in fiecare luna. Acest instrument este atat de apreciat de utilizatorii retelei de socializare datorita faptului ca ofera informatii despre numarul click-urilor, al vizualizarilor si al continutului. Pe baza acestor informatii, poti face modificarile necesare in functie de publicul tinta.
LinkedIn Recruiter
Utilizand acest instrument, vei putea alege cei mai buni candidati dintr-un numar foarte mare. Partea buna este ca cei care sunt potriviti pe o pozitie vor fi luati in calcul, chiar daca nu cauta sa isi schimbe locul de munca. Pentru a ajunge mult mai rapid la persoanele care te intereseaza, acest instrument iti pune la disponitie peste 20 de filtre, printre care anii de experienta, orasul in care locuieste posibilul candidat, titlul job-ului pe care il are in prezent, grupurile in care este inscris sau interesele candidatului ideal.
Sponsored InMail
Cu acest instrument vei trimite mesaje personalizate persoanelor cu care vrei sa intri in contact. Scopul unui mesaj, fie el email, banner sau mesaj privat este de a fii citit si de a atrage atentia destinatarului. Cu Sponsored InMail, mesajele tale vor fi livrate doar in momentul in care utilizatorul este activ pe LinkedIn, sansele ca acesta sa fie trecut cu vederea, fiind foarte mici, spre inexistente. Aceste mesaje pot fi de diverse forme si pot avea scopuri diferite, de la a-i multumi unei persoane ca ti-a acceptat prietenia, pana la promovarea produselor sau trimiterea invitatiilor la anumite evenimente pe care le organizezi sau la care participi.
Showcase Pages
In general, companiile ofera clientilor mai multe servicii sau produse, iar cea mai buna modalitate este de a promova fiecare produs/serviciu separat. LinkedIn permite acest tip de promovare.
Astfel, nu vei ma fi nevoit sa alegi doar cateva produse sau servicii pe care sa le incluzi in profilul companiei. Showcase Pages iti permite crearea unor extensii ale paginii companiei, astfel incat sa iti prezinti fiecare produs/serviciu in parte. De exemplu, daca ai un magazin online cu imbracaminte, incaltaminte, cosmetice si parfumuri, poti creea o pagina pentru fiecare categorie.