Ai o idee de afacere pe care vrei neapărat să o pui în practică, așa că, mai devreme sau mai târziu va trebui să apelezi la serviciile unei agenții de web design pentru construcția site-ului de prezentare sau a magazinului online. Prezența online este indispensabilă pentru interacțiunea cu viitorii clienți, așa că ai nevoie de un site construit profesional care să ofere clienților o experiență de navigare și cumpărare rapidă, eficientă și plăcută, transmițând, în același ți mesajul coerent al brandului care vrea să își construiască notorietate pe o piață cu o concurență dură.
Înainte să începi să cauți agenția de web design care să pună bazele online ale brandului gândit de tine, ar trebui să ai o listă clară cu ceea ce să ceri agenției, sau cel puțin niște puncte de la care să pornească discuția. Bineînțeles, o agenție de web design vine cu o experiență în spate, așa că echipa de acolo îți va oferi și consultanță pentru a alinia cerințele tale la tehnologiile momentului și la comportamentul online al consumatorului. Pregătește-te să notezi, tocmai urmează să citești o posibilă listă pe care să o ai în vedere în momentul în care ai prima discuție cu o agenție.
1. Stabilește-ți un set clar de obiective
Abordarea construcției unui site depinde în foarte mare măsură de obiectivele pe care proprietarul și le stabilește, corelate cu modelul de business și domeniul de activitate. De exemplu, un site de e-commerce va fi orientat către conversii și vânzări, în timp ce un site de prezentare, se bazează pe informație, pe conținut relevant pentru clienții tipului de servicii sau produse pe care îl propui.
2. Raportul cost – valoare
Costul pentru realizarea a unui site este, de cele mai multe ori, factorul determinat pentru semnarea contractului cu o agenție sau căutarea de noi alternative. În cazul web designului, costul depinde de muți factori, în principiu de funcțiile pe care dorești să le aibă site-ul tău. Cu cât un site devine mai complex din punct de vedere al funcționalității, cu atât costul va fi unul mai mare, indiferent de agenție. Așadar, pentru început, te poți orienta către un minim de funcții, după care, odată ce ideea de afacere devine validată de piață și începe să crească, să mai adaugi.
De obicei, site-urile sunt contruite pentru a fi flexibile, ceea ce primite oricând un upgrade, fără întreruperi semnificative ale prezenței online. De multe ori, antreprenorii debutanți cad în „capcana” funcțiilor avansate care nu-și justifică investiția, cel puțin în primele faze ale afacerii. O serie de funcții pot fi substituite de contribuția manuală a antreprenorului, automatizarea lor putând fi făcută într-o fază ulterioară, după ce site-ul începe să fie vizitat și să vândă.
3. Experiența agenției
Este recomandat să te documentezi în legătură cu experiența agenției. Citește secțiunea „despre noi”, studiază portofoliul pentru a-ți face o ideea despre stilu de lucru, despre abordări și, implicit despre experiența acumulată. Pe lângă experiența generală a agenției este importantă și experiența în domeniul tău de activitate. Astfel, poți obține consultanță relevantă și o abordare funcțională a construcției site-ului tău.
4. Comunică și învață
Online-ul este un domeniu vast și tehnic, dar este necesar să îl cunoști dacă îl folosești ca mediu de promovare a afacerii tale. De aceea este foarte important să înțelegi ce va face agenția de web design, ce se află în spatele site-ului, cum funcționează și cum te vei putea folosi cât mai eficient funcțiile care vor fi încorporate. Nu te sfii să ceri explicații dacă le consideri necesare.
5. Conținutul cade pe umerii tăi
Agenția de web design îți construiește o unealtă pe care tu va trebui să o folosești, dar această unealtă nu funcționează fără conținut. O serie de afaceri se blochează la faza de realizare a conținutului, iar proiectele lor rămân nelansate deoarece site-urile nu sunt populate. Redactarea conținutului de prezentare, descrierile pentru produse și servicii, conceptul și redactarea misiunii viziunii și a valorilor sunt elementele care comunică efectiv cu vizitatorul, cu potențialul client, așa că un site nu poate fi lansat înainte să le aibă. După ce pui la punct detaliile cu agenția de web design, caută o agenție de conținut, alături de care să stabilești direcția de comunicare.
6. Fii realist
Poate una dintre cele mai mari provocări pentru un antreprenor debutant este să rămână realist. Site-ul nu va da rezultate din prima zi de prezență online. Este nevoie de cel puțin câteva luni de muncă asiduă pentru ca vizitatorii să vină, să se uite, să ceară informații, după care vor începe să comande timid. În cel mai bun caz, într-un an vei reuși să ai vânzări constante și un venit din care să poți „rupe” o parte pentru a finanța achizițiile de clienți noi.
7. Menține calitatea investiției
Este important să ai o relație bună cu agenția de web design chiar și după finalizare proiectului. Te va putea ajuta în ajustarea strategiei de marketing online și te poate ajuta să o implementezi. Și mai important, pentru ca site-ul tău să crească este să fii dispus la muncă pentru actualizarea, indiferent de tipul sau de domeniul de activitate. Conținutul este principalul motor al creșterii în motoarele de căutare, așa că nu-l neglija. Pe termen mediu și lung vei resimți ROI-ul conținutului.
Construcția unui site este doar un prim pas, dar și mai importanți pentru transformarea ideii tale în afacere sunt pașii următori, respectiv promovarea și actualizarea permanentă.