Imaginea globala a unei afaceri, atat in mediul online, cat si in mediul offline se contureaza in functie de mai multi factori. Un element important care contribuie la formarea unei imagini pozitive in randul clientilor este prezenta in social media. Daca pana acum cativa ani prezenta companiilor pe retele de socializare precum Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest era optionala, odata cu dezvoltarea internetului, oamenii au devenit din ce in ce mai atenti la acest aspect. Clientii nu doar ca vor sa iti vada afacerea pe cat mai multe retele de socializare, dar vor permanent continut de calitate atat pe site-ul companiei, cat si in social media.
O campanie in social media trebuie intotdeauna creata in jurul obiectivelor si a publicului tinta. In cazul acestor campanii, numarul persoanelor care iti pot influenta imaginea companiei este mult mai important decat numarul clientilor. Incearca sa identifici persoanele care te urmaresc constant, care distribuie postarile tale. In acelasi timp, clientii si potentialii clienti sunt interesati de articolele pe care le citesti si brandurile pe care le urmaresti, atat din domeniul tau de activitate, cat si din alte domenii.
Cum sa utilizezi retelele de socializare in favoarea dezvoltarii afacerii tale?
1. In primul rand trebuie sa castigi increderea potentialilor clienti. Acest proces implica timp si energie, dar rezultatele vor fi pe masura. Posteaza constant informatii interesante, ofera-le diferite mijloace de a intra in contact cu compania ta si raspunde intrebarilor clientilor si potentialilor clienti.
2. Adapteaza-te rapid schimbarilor care apar in mediul online. Tehnologia evolueaza atat de mult de la o zi la alta, incat consumatorii nici nu apuca sa se obisnuiasca cu un produs sau serviciu, ca un altul este lansat. Clientii vor intotdeauna sa afle lucruri noi si sa vada ca afacerea ta tine pasul cu toate schimbarile care apar.
3. Intelege ce vor clientii si potentialii clienti si asigura-te ca le oferi solutii nevoilor lor. Printr-o monitorizare permanenta a postarilor in social media, vei descoperi care sunt subiectele, produsele sau serviciile de care sunt interesati clientii tai. In plus, comentariile primite de la clientii tai iti pot oferi idei pentru viitoarele postari si sugestii pentru produsele si serviciile tale.