Am devenit atat de familiari cu utilizarea hashtag-urilor in postarile de pe retelele de socializare, incat nu am acordat prea multa importanta felul in care functioneaza acestea, care este rolul lor si cum trebuie folosite eficient. Rolul unui #hashtag este de a organiza mai usor informatia si in aceasi timp, de a-i ajuta pe utilizatori sa gaseasca mai rapid informatii legate de un anumit subiect. Un fost angajat al Google, Chris Messina a folosit pentru prima data un #hashtag intr-o postare pe Twitter in 2007. Cu toate acestea, abia in 2009 Twitter a inceput sa adopte acest curent, fiecare cuvant sau combinatie de cuvinte care aveau in fata semnul # aveau un hyperlink. Astfel, acest curent a fost adoptat de un numar din ce in ce mai mare de utilizatori si mai apoi companiile au introdus hashtag-urile in campaniile de marketing de pe diverse retele de socializare precum Twitter, Facebook, Instagram, Google Plus sau Pinterest.
Postarile care includ un hashtag primesc de doua ori mai multe like-uri, comentarii si share-uri decat postarile fara hashtag. Hashtag-urile sunt o solutie eficienta pentru companii deoarece ii ajuta pe utilizatori sa gaseasca mai rapid postarile tale in social media si sa fie la curent cu subiectele care te intereseaza. Cu toate acestea, fiecarea retea de socializare in parte are o modalitate diferita de a afisa hashtag-urile si un rol foarte bine stabilit.
Twitter
Simbolul # se adauga inaintea unui cuvant cheie sau a subiectului postarii. Desi nu exista o limita in ceea ce priveste numarul hashtag-urilor dintr-o postare, specialistii recomanda ca o postare sa nu contina mai mult de 2 hashtag-uri. Hashtag-urile pe Twitter pot contine litere, numere si semnul underscore (_). Alte simboluri precum $, %, ^ nu pot fi utilizate.
De asemenea, hashtag-urile pot fi incluse atat la inceputul, cat si in mijlocul sau la finalul unei postari. Twitter ofera optiunea de a cauta o postare in functie de hashtag-ul folosit. Aceste rezultate sunt afisate in functie de data postarii. Utilizarea unui hashtag pentru a promova un eveniment pe care il organizezi sau la care participi te va ajuta sa atragi cat mai multe persoane interesate de acel eveniment.
Facebook
Facebook a inceput sa recunoasca hashtag-urile dintr-o postare in 2013, iar la cateva luni de la lansare, rezultatele au fost surprinzatoare: postarile care nu utilizau hashtag-uri erau mai apreciate decat cele care contineau cel putin un #hashtag. Ca si in cazul platformei de socializare Twitter, hashtag-urile postate pe Facebook pot contine doar litere, cifre sau _.
Optiunea de cautare dupa un anumit hashtag este complicata si de multe ori nu ofera rezultatele pe care utilizatorul le doreste. Asa ca cea mai eficienta modalitate de a gasi postarile care includ un anumit hashtag este sa introduci hashtag-ul in URL-ul paginii de exemplu (facebook.com/hashtag/timisoara).
Instagram
Desi hashtag-urile utilizate pe Instagram suporta aceleasi caractere (litere, numere si _), numarul acestora intr-o postare este limitat la 30. In plus, postarile care includ mai mult de 11 hashtag-uri se bucura de un succes mult mai pare pe aceasta retea de socializare. Hashtag-urile care sugereaza o locatie sunt foarte apreciate pe Instagram. Indiferent ca preferi sa folosesti intreagul nume al orasului din care postezi (de exemplu #timisoara) sau abrevierea acestuia (#tm), impactul asupra utilizatorilor va fi acelasi.
Rezultatele cautarilor in functie de hashtag sunt afisate in functie de cele mai recente. In plus, daca nu stii ce hashtag sa folosesti, este suficient sa incluzi doar "#" si vei primi sugestii din partea Instagram.
Google Plus
Hashtag-urile postate pe Google Plus pot include litere, cifre, _ si (). Se diferentiaza de alte retele de socializare prin faptul ca nu pot fi adaugate hashtag-uri care contin numai cifre.
Google Plus a abordat diferit problema hashtag-urilor inca de la inceput. Postarile care au un subiect evident, includ hashtga-uri in mod automat pentru a oferi utilizatorilor informatiile dorite rapid. Atunci cand inregistrezi o cautare, Google Plus afiseaza hashtag-urile in functie de popularitate, iar utilizatorul nu poate schimba acest filtru.
Pinterest
Atunci cand utilizezi hashtag-uri pe Pinterest trebuie sa stii ca pe acestea se poate da click numai atunci cand sunt utilizate in descrierea unui Pin. Optiunea de cautare dupa hashtag, ofera toate rezultatele care contin acel cuvant, ceea ce poate induce in eroare utilizatorul.
In concluzie, alege cu atentie hashtag-urile pe care le folosesti in functie de reteaua de socializare pe care vrei sa adaugi postarea. Scopul hashtag-urilor este de a conecta persoanele care folosesc aceleasi hashtag-uri cu brandu-ul si produsele tale.