Newsletter-ul este un instrument de marketing care, atunci cand este realizat corect, aduce o serie de beneficii afacerii tale. Increderea clientilor in produsele sau serviciile tale se castiga in timp, iar newsletter-ul contribuie la aceasta. Cu siguranta ti s-a intamplat sa te abonezi la newsletter-ul unei companii datorita unor produse sau servicii care iti plac. Dupa o anumita perioada de timp, realizezi ca ai ignorat sau chiar sters o buna parte din newsletterele primite de la acea companie. Cum ai ajuns aici? Ti-ai pierdut interesul pe parcurs. Pentru a evita asemenea situatii, mai jos gasesti cateva sfaturi care te vor ajuta sa mentii interesul clientilor si potentialilor clienti, perioade lungi de timp.
1. Identifica potentialii clienti
Cu cat iti cunosti mai bine clientii si potentialii clienti, cu atat iti va fi mai usor sa creezi newslettere care le capteaza atentia. Subiectele pe care le abordezi vor fi mult mai bine targetate si vor avea un impact mai mare in randul potentialilor clienti.
2. Design-ul atrage atentia
Pune-te intotdeauna in locul publicului tinta. Porneste de la elementele care te fac pe tine sa continui sa citesti un newsletter si combina-le, intr-un mod original cu elemente care reflecta compania, serviciile si produsele tale.
3. Foloseste titluri interesante
Un design bine realizat nu este suficient pentru a determina potentialii clienti sa parcurga intregul newsletter. Titlurile relevante, clare, din care utilizatorul intelege despre ce este vorba in newsletter sunt mai mult decat importante. Practic, decizia de a citi newsletter-ul se datoreaza in mare masura titlurilor atractive si interesante. Titlul este la fel de important ca si continutul. Articolul poate fi foarte interesant si bine scris, dar fara un titlu pe masura, acesta poate trece neobservat.
4. Foloseste cuvinte cu impact puternic
Cuvintele precum gratis, usor, acum, siguranta pot determina clientii si potentialii clienti sa actioneze asa cum tu iti doresti. Ele pot fi folosite in formulari ca: "descarca acum...", "instalarea se realizeaza usor..", "afacerea ta este in siguranta".
5. Foloseste imagini relevante
Imaginile pot intari sau evidentia un subiect, o concluzie, un fapt dezbatut in newsletter. O imagine face cat 1000 de cuvinte, de aceea trebuie sa fie realizata de specialisti care stiu exact ce trebuie sa scoata in evidenta.
6. Analizeaza statisticile
Statisticile iti ofera multe informatii despre ceea ce ii atrage pe utilizatori. Pornind de la acestea, vei sti exact ce trebuie imbunatatit pentru a atrage cat mai multi clienti.
7. Indeamna utilizatorii la actiune
Scopul unui newsletter este acela de a crea o legatura intre companie, clienti si potentialii clienti. Bineinteles ca nu ii vei indemna pe utilizatori sa achizitioneze produsele sau serviciile tale, dar le poti oferi alternative : solicita ultima brosura, inscrie-te pentru concurs etc.
8. Solicita feedback
Parerea clientilor conteaza! Poti invata multe lucruri care te vor ajuta in viitoarele campanii de marketing. Canalul pe care le soliciti feedback depinde doar de tine (e-mail, retele de socializare, blog etc.).
9. Testeaza!
Inainte de a trimite newsletter-ul clientilor este bine sa faci un test. Trimite newsletter-ul pe adresa ta de e-mail si incearca sa il deschizi din diferite browsere (Google Chrome, Mozilla Firefox etc.) si de pe diferite dispozitive (laptop, tableta, telefonul mobil). Mesajul tau trebuie sa ajung la client, iar tu trebuie sa fii sigur ca design-ul si continutul nu va fi afectat.
Newsletter-ul reflecta imaginea companiei tale si poate influenta perceptia clientilor si a potentialilor clienti despre companie, servicii si produse. Suntem specialisti in crearea si dezvoltarea campaniilor de e-mail marketing. Cu o experienta de peste 10 ani, planificam cu atentie fiecare pas pentru a oferi clientilor campanii eficiente. Mesajul de marketing, informatia si design-ul alcatuiesc un newsletter complex, pregatit pentru incantarea clientilor.