Reteaua de socializare Facebook s-a dezvoltat rapid in mediul de business. Cu toate acestea, brand-urile din Romania fac unele greseli care pot fi usor evitate; nu au o prezenta constanta pe Facebook, ceea ce inseamna ca postarile nu sunt sustinute de o strategie de continut bine pusa la punct. Fara o astfel de strategie, prezenta pe Facebook nu da rezultate.
Strategia de continut a companie tale trebuie sa:
- se focuseze pe indeplinirea obiectivelor;
- imbunateasca relatia cu clientii si potentialii clienti printr-o comunicare constanta;
- evidentieze elementele specifice ale brand-ului.
Identificarea clientilor
Primul pas in crearea unei strategii de continut pe Facebook este sa iti cunosti clientii:
- Ce varsta au?
- Sunt femei sau barbati?
- Provin din mediul urban sau rural?
- Ce hobby-uri au?
Aceste intrebari te ajuta sa identifici inca de la inceput publicul tinta caruia i te adresezi si va facilita procesul de realizare a unei strategii care va avea rezultate. Apoi, tot ceea ce trebuie sa faci este sa gasesti modalitati creative de a le oferi produsele sau serviciile de care acestia au nevoie.
Stabilirea obiectivelor
Analiza concurentei este un pas important care te poate ajuta sa iti definesti obiectivele. Te poti inspira din paginile lor de Facebook si poti face o lista cu elementele care iti plac si cele pe care le consideri gresite, de la tonul folosit pana la imaginile postate. Apoi stabileste obiectivele tale: Doresti mai mult trafic pe site? Cum vei face asta, Vrei mai multi abonati la newsletter? , Vrei sa cresti numarul vanzarilor unui anumit produs?
Creaza un calendar cu teme de discutii
Identificarea temelor de discutii da mare bataie de cap specialistilor in copywriting si al detinatorilor de blog-uri. Pentru a-ti usura munca, te poti inspira din comentariile pe care le primesti la postarile tale de pe blog sau din social media. Apoi, incearca sa iti obisnuiesti publicul tinta cu un anumit "calendar al postarilor". De exemplu, in fiecare miercuri poti adauga un infografic cu date interesante pe care le-ai adunat in decursul unei saptamani, vineri iti poti organiza continutul sub forma unor benzi desenate etc. Fii creativ!
Monitorizeaza in permanenta pagina de Facebook
Secretul unei strategii de continut de succes este sa distribui continut potrivit persoanelor potrivite la locul si timpul potrivit. Monitorizarea paginii de Facebook si analiza datelor obtinute iti ofera informatii utile despre tipul de continut preferat de potentialii clienti, zilele si orele cand postarea ta ajunge la un numar mult mai mare de persoane.
Pentru a obtine rezultatele dorite trebuie sa investesti suficient timp in analizarea performantei postarilor tale pe Facebook, sa inveti in permanenta lucruri noi si sa optimizezi strategia de continut in functie de datele obtinute. Acum ca stii ce ai de facut, apuca-te de treaba!