Secretul din spatele unei strategii de succes in Social Media se afla in planificarea acesteia. Datorita faptului ca fiecare retea de socializare ofera utilizatorilor beneficii unice, tendinta antreprenorilor este de a realiza conturi pe toate acestea. Ceea ce se pierde din vedere in acest caz este faptul ca fiecare cont are nevoie de o strategie diferita, compatibila platformei de socializare. Pana la urma, scopul realizarii si intretinerii unei pagini in social media este de a construi relatii bazate pe comunicare cu conexiunile tale.
Studiile arata ca 33% dintre consumatori utilizeaza retelele de socializare pentru a descoperi noi branduri, produse sau servicii. Detinerea unei pagini de Facebook, Twitter, Google + care nu este actualizata poate aduce mult mai multe elemente negative afacerii tale, decat faptul ca nu esti prezent pe una dintre acestea.
Sfaturi pentru un plan de succes in Social Media:
1. Alegerea platformelor potrivite
Pentru a avea rezultatele dorite este foarte important sa alegi retelele de socializare potrivite. In functie de tipul continutul pe care il postezi pe site, publicul tinta, concurenta si de obiectivele pe care vrei sa le atingi, poti alege:
Facebook - pentru prieteni;
LinkedIn - pentru mediul de afaceri;
Instagram - imagini originale, imagini de la sediul firmei tale;
Twitter - dezbateri despre subiecte de actualitate.
2. Stabileste obiectivele
Inainte de a planifica strategia din social media trebuie sa analizezi in detaliu compania, pentru a vedea cum te pozitionezi in raport cu concurenta si ce rezultate isi doresti sa obtii. Contureaza strategia de social media marketing in functie de aceste elemente si adauga continut care se afla in stransa legatura cu obiectivele.
3. Mentine relatiile cu prietenii virtuali
Nu este suficient sa adaugi postari care ii implica direct pe prietenii tai virtuali, ci trebuie sa raspunzi in permanenta comentariilor si ofera raspunsuri concrete. Este foarte important sa fi constant in postari si sa te implici in discutiile prietenilor virtuali.
4. Continut si promovare
In social media trebuie respectata regula 70-30, adica 70% din continutul adaugat trebuie sa capteze atentia si sa ii indemne pe vizitatori sa participe la discutie, in timp ce doar 30% trebuie sa fie material promotional. In acest mod, odata ce ai castigat simpatia vizitatorilor prin postari interesante, vor acorda mult mai multa atentie celor promotionale.
Un plan pentru strategiile din social media reprezinta un pas important in dezvoltarea globala a afacerii tale. Conexiunile realizate prin intermediul retelelor de socializare, fie ca este vorba de clienti sau colaboratori, iti pot influenta afacerea pe termen lung.