LinkedIn, a treia cea mai populara retea de socializare din lume, cu un numar aproximativ de 300 de milioane de utilizatori a devenit din ce in ce mai utilizata si in mediul de afaceri din Romania. Fiind o retea de socializare axata pe mediul de business, impune seriozitate atat in ceea ce priveste continutul postarilor cat si in relatiile cu ceilalti utilizatori.
Pentru a putea crea o pagina a companiei, trebuie ca detinatorul companiei sau un angajat al acesteia sa detina un profil personal. Scopul unei pagini pe LinkedIn este de a castiga credibilitate in randul clientilor si al partenerilor de afaceri prin postari relevante si interesante precum evenimente organizare de compania ta, evenimente la care participa sau job-uri disponibile. Mai jos gasesti cateva sfaturi care contribuie la realizarea unei pagini de LinkedIn de calitate:
1. Alege cu atentie poza de profil - poza de profil ii ajuta pe utilizatori sa identifice compania ta in cele peste 3 milioane de companii care detin o pagina pe aceasta retea de socializare. Majoritatea companiilor aleg ca imaginea lor oe LinkedIn sa fie reprezentata chiar de logo-ul companiei. Daca poza de profil limiteaza oarecum creativitatea datorita dimensiunilor reduse, poza de coperta (cover photo) iti permite sa realizezi un design special care evidentiaza calitatile si obiectivele companiei.
2. Adauga produse si servicii - adauga produsele si serviciile pe care le oferi. Fiecare pagina a produselor si serviciilor tale poate include un link care ii trimite pe vizitatori pe site-ul tau. Profita de oportunitate pentru a prezenta beneficiile pe care le ofera serviciile si produsele tale.
3. Posteaza continut interesant - actualizeaza constant pagina prin continut relevant si interesant. Raspunde intrebarilor vizitatorilor si ofera-le solutii profesionale, iar atunci cand vor avea nevoie de un sfat, vor exact unde il vor gasi. Mentine vizitatorii interesati de profilul de LinkedIn al companiei tale prin informatii atat despre compania ta, cat si despre noutatile care apar in domeniul tau de activitate.
4. Fa-ti conexiuni - LinkedIn iti pune la dispozitie o serie de instrumente care iti permit sa intri in contact cu persoane noi din domeniul tau de activitate: poti importa contactele din contul tau de email, poti crea legaturi cu persoanele si companiile pe care LinkedIn ti le sugereaza.
5. Inscrie-te in diferite grupuri - rolul grupurilor este de a interactiona cu profesionisti in functie de domeniul lor de activitate. Prin inscrierea si participarea in diferite grupuri compania ta devine mai vizibila si poate contribui cu idei si informatii utile atat pentru potentialii clienti, cat si pentru partenerii de afaceri. LinkedIn iti ofera informatii atat despre grupurile din care faci parte, cat si despre grupurile in care sunt inscrise conexiunile tale. Utilizand LinkedIn Group Statistics poti afla cate persoane fac parte din grupul respectiv, cat de active sunt acele persoane, locatia, functia si chiar domeniul in care membrii grupului isi desfasoara activitatea.
6. Monitorizeaza in permanenta profilul - observa ce tip de postare a inregistrat cele mai multe click-uri, care a fost distribuit si abordeaza subiectele in maniera cea mai apreciata de partenerii si clientii tai.
Asa cum am spus anterior, LinkedIn este o retea de socializare care impune seriozitate. Din acest motiv, numarul conexiunilor nu conteaza atat de mult, mai important fiind domeniul din care fac parte acele persoane, ce functii au si mai ales cu cine sunt conectate acele persoane. Aceasta este principala diferenta dintre alte retele de socializare precum Facebook, Twitter si LinkedIn.