Considerata initial o retea de socializare dedicata femeilor si mamelor, Pinterest s-a dezvoltat rapid ajungand la peste 73 de milioane de utilizatori din intreaga lume. Aceasta retea de socializare a atras atentia brandurilor datorita faptului ca utilizatorii publica produsele pe care intentioneaza sa le cumpere, produsele preferate, brandurile preferate sau tutoriale creative de utilizare a unui anumit produs. Aceste informatii sunt foarte importante pentru specialistii in marketing, iar prin intermediul Pinterest le pot obtine foarte rapid, fara a fi nevoiti sa recurga la sondaje de opinie sau diverse chestionare.
Studiile arata ca 87% dintre utilizatori au cumparat un produs dupa ce l-au vazut pe Pinterest. Asadar, aceasta retea de socializare reprezinta un instrument foarte important in strategia de marketing a unei afaceri, indiferent de dimensiune. In a doua jumatate a anului 2013, la 3 ani de la lansare, Pinterest a introdus posibilitatea de dezvoltare si implementare a unei campanii publicitare platite, cu scopul de a ajuta afacerile sa se dezvolte. In cadrul unei astfel de campanii, contintul ajunge rapid la publicul tinta vizat. Pentru a obtine rapid rezultatele dorite, urmeaza acesti pasi simplii:
1. Creeaza un cont pentru afaceri
Pentru a avea acces la informatii privind evolutia campaniei publicitare, trebuie sa detii un cont special creat pentru afaceri sau sa transformi contul personal in unul de business. In noul cont, adauga site-ul companiei, iar de fiecare data cand vei adauga o postare, aceasta va fi automat insotita de un call-to-action care ii va trimite pe vizitatori pe site.
2. Utilizeaza cuvinte cheie relevante
Cuvintele cheie au rolul de a atrage un numar cat mai mare de persoane. Porneste de la un cuvant general (de ex. bluza) si creeaza variante personalizate produsului in sine (ex. bluza dama dantela neagra). Important este sa descoperi cuvintele cheie pe care le utilizeaza publicul tinta si sa le incluzi in descrierile imaginilor postate. Monitorizeaza comportamentul clientilor in functie de fiecare cuvant cheie si sterge-le pe cele care genereaza impresii din parte clientilor, insa nu si click-uri.
3. Adauga informatii clare si interesante
Adauga descrieri complexe, care contin cuvinte cheie relevante si completeaza-le cu imagini profesionale. De asemenea, nu uita sa incluzi in descriere un call-to-action pentru a-i determina pe vizitatori sa acceseze site-ul. Cu cat descrierea este mai complexa, cu atat vei atrage atentia unui numar mai mare de persoane care vor distribui (repin) postarea ta.
4. Posteaza o imagine cu mai multe produse
Adaugarea unui numar mai mare de produse intr-o singura fotografie le va transmite un mesaj important potentialilor clienti si anume ca pot alege dintr-o gama variata de produse. Odata ce ii faci curiosi, vizitatorii vor dori sa afle mai multe despre brand si produsele pe care le oferi si vor accesa site-ul oficial. De aici si pana la inregistrarea unei comenzi nu mai este decat un pas.
Aceste strategii te vor ajuta sa cresti numarul vanzarilor inregistrate pe site si sa atragi un numar mare de vizitatori, atat pe profilul de Pinterest, cat si pe site. Daca inca nu te-am convins ca afacerea ta trebuie sa fie prezenta pe aceasta retea de socializare, ti-am pregatit cele mai interesante 10 lucruri despre Pinterest:
- 12% dintre cautari contin o greseala de scriere;
- 79% dintre utilizatori sunt femei;
- mai mult de 50% dintre utilizatori au varsta cuprinsa intre 24 si 34 de ani;
- cele mai cautate categorii sunt Mancare & Bautura, DIY, Decoratiuni Interioare si Vacante &Evenimente;
- 83% dintre utilizatori activi prefera sa urmareasca un brand si nu o celebritate;
- 43% dintre utilizatori prefera sa acceseze Pinterest in loc sa citeasca o revista;
- doar 8% dintre utilizatorii de Internet din Europa au un cont pe Pinterest, iar 3% dintre acestia sunt utilizatori activi;
- posteaza de 10-15 ori pe zi pentru a creste vanzarile;
- cele mai distribuite imagini contin mai multe culori predominante;
- adaugarea hashtag-urilor nu este disponibila utilizand aplicatia pentru mobil.