Fiecare site are nevoie la un moment dat de o actualizare in ceea ce priveste design-ul, insa acest proces ii nelinisteste pe multi antreprenori. Intr-adevar, nu sunt putine cazurile in care o astfel de actualizare a adus imbunatatiri din punct de vedere al design-ului, insa a afectat prezenta in motoarele de cautare, viteza de incarcare a paginilor sau alte elemente esentiale ale unui site de succes. Insa, daca pornesti de la o analiza completa a site-ului initial si te concentrezi pe actualizarea acestuia astfel incat sa nu fie afectata nici afacerea ta, dar nici clientii, rezultatele pozitive nu vor intarzia sa apara (vei creste rata de conversie, vei imbunatati experienta de navigare a utilizatorilor etc.). Daca nu ai actualizat de mult timp site-ul afacerii tale, din punct de vedere al design-ului, acum este timpul sa o faci. Iata care sunt cei mai importanti pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a te asigura ca site-ul afacerii tale este in siguranta.
Stabileste obiective clare
Care sunt motivele care stau la baza actualizarii site-ului? Aceasta este intrebarea la care trebuie sa gasesti radpuns pentru a putea stabili o lista completa a obiectivelor. Elaboreaza obiective SMART (specific, masurabil, accesibil, relevant si incadrat in timp) pentru viitorul tau site. Pentru a intelege exact care este forma unui obiectiv smart, ti-am pregatit un exemplu: sa cresc numarul vizitatelor pe site cu 500 pe saptamana in urmatoarele 3 luni pentru a putea genera 50 de comenzi noi in fiecare luna." Asadar, un obiectiv smart vizeaza rezultate concrete si nu rezultate in general.
Analizeaza site-urile concurentei
O analiza complexa a site-urilor concurentei te va ajuta sa intelegi unde te pozitionezi in raport cu acestea. instrumentele online care masoara performanta unui site iti sunt de folos pentru a determina care sunt punctele tari si punctele slabe ale site-ului tau. Creeaza o lista cu lucrurile care iti plac si cele care nu iti plac la competitorii tai. Pornind de la aceasta lista, iti va fi mult mai usor sa dezvolti un site complex si eficient. Ai grija insa sa iti pui amprenta personala asupra elementelor pe care le modifici.
Optimizeaza site-ul pentru motoarele de cautare (SEO)
In procesul de actualizare a design-ului site-ului, majoritatea antreprenorilor pierd din vedere impactul pe care il poate avea aceasta schimbare asupra optimizarii pentru motoarele de cautare. Fara o identificare corecta a cuvintelor cheie, fara optimizarea titlurilor, a URL-urilor si a continutului in jurul acestora, utilizatorii nu vor ajunge pe site, ceea ce inseamna ca nu vei inregistra vanzari. De asemenea, structura site-ului si viteza de incarcare a fiecarei pagini sunt elemente esentiale in procesul de SEO.
Integreaza retelele de socializare
Social media este o componenta esentiala pentru orice afacere online sau offline. Prin actualizarea constanta a profilelor din social media, cu imagini profesionale si informatii interesante vei atrage un numar mare de clienti pe site. De asemenea, ofera-le utilizatorilor posibilitatea de a distribui continut, de a lasa comentarii dau de a aprecia o postare direct din interiorul site-ului. Nu este suficient insa doar sa incluzi aceste butoane in cadrul paginilor de pe site, ci indeamna-i pe vizitatori sa actioneze asa cum tu iti doresti (ex. urmareste-ne pe LinkedIn, Conecteaza-te cu Facebook, distribuie pe Twitter etc.)