Finalul anului 2013 ne-a lansat o provocare interesanta. Bineinteles, am acceptat-o, asa ca ne-am adunat resursele creative si cunostintele tehnice pentru a realiza noul proiect. A fost vorba de un concurs lansat de Fares, cel mai mare producator de ceaiuri si remedii naturiste din Romania, care, a decis sa organizeze un nou concurs cu ajutorul caruia sa-si promoveze brandul in randul clientilor.
Primii pasi
Clientul ne-a trimis un brief in care era trecuta o descriere amanuntita a procedurii de concurs, precum si un set de materiale care ne-au ajutat sa ne familiarizam cu conceptul. Cel mai important, am primit spre degustare, si noul produs, un ceai cu iz de iarna, care a contribuit in mixul creativ necesar pentru planificarea si implementarea proiectului. Am sorbit o cana aromata de ceai, ne-am consultat, am trasat sarcini clare, dupa care ne-am apucat de lucru, fiecare stiind ce are de facut.
Derularea „ostilitatilor”
Fiecare membru al echipei a stiut foarte bine ce are de facut.
Designer-ul a lucrat la „look-ul” site-ului care prezenta concursul. Conditia clientului a fost ca site-ul sa respecte elementele de identitate vizuala ale marcii asa ca designer-ul a trebuit sa-si ghideze creativitatea dupa elementele date. Au fost create trei variante de design care au fost trimise clientului. Odata ce una dintre variante a fost aprobata, designer-ul a rasuflat usurat, iar in scena a intrat programatorul.
Programatorul s-a ocupat de implementarea design-ului aprobat de client pe suportul online. Au fost introduse elementele dinamice ale site-ului dedicat exclusiv concursului, si a fost creat sistemul de inscriere a participantilor. Tot in atributiile programatorului a intrat crearea unei aplicatii de Facebook care sa permita inscrierile la concurs.
Intre timp, copywriter-ul s-a ocupat de conceperea mesajelor, sloganelor si textelor pentru site-ul concursului. De asemenea, a lucrat impreuna cu reprezentantul clientului la regulamentul concursului astfel incat participantii sa aiba la dispozitie toate informatiile in legatura cu actiunea promotionala, iar aceasta sa se desfasoare in mod transparent.
Finalizarea proiectului si suport
Concursul s-a desfasurat timp de o luna si jumatate, perioada in care am asigurat suportul complet pentru buna desfasurare a extragerilor, dar si in crearea materialelor pentru anuntarea castigatorilor.
Concursul online Fares denumit „Sarbatoare de iarna” a avut 101 premii care au atras un numar foare mare de participanti.