Lansata in 2010, reteaua de socializare Instagram s-a dezvoltat rapid, avand in prezent peste 300 de milioane de utilizatori activi. Desi poate parea surprinzator, 85% din topul celor mai populare 100 de branduri la nivel mondial detin un cont activ pe Instagram. Aplicatia Instagram a fost una dintre retelele de socializare care s-au bucurat de o crestere semnificativa a numarului de utilizatori activi in anul 2014.
Cu toate ca este disponibila de 5 ani de zile, companii din intreaga lume inca incearca sa descopere secretele utilizarii corecte a aplicatiei Instagram. In acest proces, branduri mari fac unele greseli care le pot afecta pe termen lung. Pentru a evita astfel de situatii si a te ajuta sa incluzi in strategia de promovare pe Instagram cele mai bune practici, am urmarit profilele mai multor branduri, le-am analizat si am identificat cele mai comune greseli pe care acestea le fac.
Nu au un un scop bine stabilit
Instagram ofera utilizatorilor posibilitatea de a promova un produs prin adaugarea unor imagini relevante sau a clipurilor video. Fie ca doresti sa cresti notorietatea brandului, sa promovezi un produs nou sau sa prezinti echipa, fiecare postare are rolul de a te ajuta sa iti indeplinesti rapid si eficient obiectivul propus. Printr-o imagine sau un clip video poti raspunde intrebarilor clientilor in ceea ce priveste un produs, le poti arata fanilor versitalitatea unui produs sau ii poti implica in procesul de dezvoltare al unui produs (de la concept, la produsul propriu-zis). Asigura-te ca in spatele fiecarei postari, exista o strategie bine pusa la punct.
Postarea aceluiasi continut pe diferite retele de socializare
Alegerea retelelor de socializare potrivite pentru dezvoltarea unui brand le da mari batai de cap antreprenorilor. Partea buna este ca fiecare dintre acestea targeteaza un anumit segment de public. De exemplu, daca ai un post disponibil, reteaua de socializare care iti va aduce cei mai multi candidati potriviti pe postul respectiv este LinkedIn. Scopul retelelor de socializare este de a intra in contact cu clienti potentiali care au interese comune, insa au comportamente diferite. Este posibil ca fanii sa te urmareasca atat pe Instagram, cat si pe Twitter sau Facebook ceea ce inseamna ca acestia doresc sa aiba acces la continut diferit. Instagram se caracterizeaza prin originalitate si unicitate. Chiar daca utilizezi aceeasi imagine pe mai multe retele de socializare, adapteaza descrierea acesteia in functie de comportamentul utilizatorilor.
Pun accentul pe cantitate, nu pe calitate
Pentru a posta continut de calitate adaptat fiecarei retele de socializare in parte, trebuie sa analizezi in primul rand, cum functioneaza aceasta. Utilizatorii Instagram deruleaza rapid imaginile postate de persoanele sau companiile pe care le urmaresc, ceea ce inseamna ca imaginea pe care ai postat-o trebuie sa se diferentieze de celelalte pentru a le trezi interesul. Cu cat calitatea continutului postat este mai mare, de la imagini, pana la descrieri, cu atat utilizatorii vor acorda mai multa atentie postarii tale.
Utilizeaza incorect #hashtagurile
Hashtag-ul reprezinta o componenta importanta a retelei de socializare Instagram si un criteriu esential pentru utilizatorii care stiu exact ce informatii cauta. Afacerile la inceput de drum pot utiliza hashtag-uri populare si relevante imaginii postate pentru a atrage un numar mare de potentiali clienti. Dezvoltarea unei strategii de marketing in jurul unui #hashtag a fost un succes pentru multe branduri anul acesta. Cele mai importante campanii au fost create de Coca-Cola (#ShareaCoke), Oreo (#OreoHorrorStories), Audi (#WantAR8) sau Red Bull (#PutACanOnIt). Cu toate acestea, descrierile imaginilor trebuie sa aiba un numar de maxim 11 hashtag-uri care sa descrie imaginea. Asadar, alege cu atentie hashtag-urile care descriu cel mai bine imaginea postata.
Instagram este in continua schimbare, in cei 5 ani de existenta reusind sa se transfrme dintr-o aplicatie cunoscuta pentru imagini cu mancare si selfie-uri, in una care transmite mesaje puternice, clare. Pentru a beneficia de avantajele pe care le ofera aceasta platforma de socializare, adopta o atitudine open-mind si incearca sa gasesti modalitati unice si originale de a te diferentia de concurenta si de a-i inspira pe clientii si potentialii tai clienti.