Social Media a devenit un instrument care nu trebuie sa lipseasca din strategia de marketing a unei afaceri. Una dintre cele mai intalnite probleme ale detinatorilor de afaceri este continutul postat pe retelele de socializare. In timp ce unii nu stiu ce subiecte sa posteze, altii observa ca, desi posteaza constant, pare sa nu aduca nici un beneficiu companiei.
Aceste fenomene apar frecvent in mediul de afaceri si au la baza lipsa documentatiei cu privire la construirea unei strategii de marketing pentru retelele de socializare, de la stabilirea unui calendar al postarilor care sa contina zielel saptamanii si chiar orele postarii, pana la adaptarea postarilor in functie de reteaua de socializare, continutul postailor si importanta comentariilor. Iata cateva sfaturi care te vor contribui la dezvoltarea afacerii tale cu ajutorul retelelor de socializare:
1. Stabilirea unui calendar al postarilor
Fiecare retea de socializare pune accentul pe anumite aspecte, daca pe Facebook conteaza mai mult calitatea postarilor decat cantitatea, pe Twitter este invers, conteaza mult mai mult cat de des postezi si mai putin subiectul abordat. Pentru a obtine rezultatele pe care ti le doresti fiecare strategie trebuie adaptata in functie de reteaua de socializare:
- Facebook si Google Plus - intre 3 si 10 postari pe saptamana.
- LinkedIn - intre 2 si 5 postari pe saptamana.
- Pinterest - intre 5 si 10 postari pe zi.
- Twitter - minim 5 postari pe zi.
2. Pune-te in locul prietenilor virtuali
Inainte de a posta o informatie pe o retea de socializare, gandeste-te daca tu i-ai acorda atentie. Posteaz-o doar daca este interesante, ofera informatii utile si o imagine care sa atraga atentia unui utilizator atunci cand se uita pe news feed. Cu sute sau chiar mii de postari care apar zilnic pe news feed-ul unui utilizator, trebuie sa fii sigur ca oferi ceva in plus fata de ceilalti utilizatori.
3. Nu te axa doar pe promovarea produselor sau serviciilor tale
Specialistii in social media recomanda ca doar 20% din postarile de pe Facebook sa fie legate de promovarea unui produs sau serviciu, in timp ce 80% trebuie sa contina informatii generale despre domeniul tau de activitate. Astfel de postari te ajuta sa castigi increderea clientilor in produsele sau serviciile tale si sa te perceapa ca pe un expert in domeniu, care le poate oferii raspunsuri la toate intrebarile lor.
4. Ofera-le clientilor un motiv sa iti urmareasca profilele
Pentru clienti nu este important sa le spui sa te urmareasca in social media, ci sa le dai un motiv bine intemeiat pentru asta. Data viitoare cand vrei sa atragi clientii pe o noua retea de socializare in loc de "Urmareste profilul nostru", incearca "Alatura-te celor 1000 de prieteni", "Urmareste profilul nostru pentru a fi intotdeauna in pas cu noutatile" etc.
5. Bazeaza-te pe emotii
Un client nu va fi atras de produsul tau imediat, insa daca evidentiezi cum ii poate ajuta produsul tau intr-o problema si se incadreaza in asteptarile pe care acesta le are, interesul clientului creste. De exemplu, Coca-Cola pune accentul pe fericire, prietenie, familie si evidentiaza aceste aspecte in fiecare strategie de marketing.
Ai o afacere care inca nu este prezenta in social media? Prin serviciul de social media marketing pe care il propunem, realizam campanii personalizate special create pentru o buna expunere in cadrul retelelor de socializare.