Companiile se concentreaza, in general, pe crearea unui produs de calitate, insa scapa din vedere detalii esentiale care influenteaza decizia de cumparare. De la ambalajul produsului, materialul din care este confectionat ambalajul, pana la timpul de incarcare si design-ul magazinul online, toate aceste aspecte trebuie luate in considerare.
Un rol important in decizia de cumparare il joaca mass-media si social media. In fiecare zi suntem bombardati cu reclame despre produsele noi si avantajele pe care le ofera acestea, iar dupa ce le achizitionam produsul nu se ridica la nivelul asteptarilor. In acest caz, nu vom mai cumpara a doua oara acel produs, iar cautarea va lua sfarsit doar atunci cand am gasit produsul care raspunde la toate nevoile noastre.
Recenziile clientilor au un impact foarte mare asupra potentialilor clienti. Peste 90% dintre cumparatorii online afirma ca au fost influentati de parerile altor clienti atunci cand au achizitionat un produs.
Statistici interesante despre influentarea deciziei de cumparare:
- 47% dintre persoanele care urmeaza sa achizitioneze un produs electronic sau electrocasnic, citesc recenziile produsului;
- 44% dintre cumparatori de automobile consulta forumuri de specialitate;
- peste 70% dintre utilizatorii prezenti pe retelele de socializare cumpara produse online.
Pretul este un alt element de care cumparatorii tin cont inainte de a face o noua achizitie. Odata cu dezvoltarea Internetului, compararea preturilor se realizeaza mult mai rapid si mai usor. Cumparatorii cauta intotdeauna produsele al caror raport calitate-pret este cel mai avantajos. Cu toate acestea, cumparatorii prefera ori preturile mici, ori pe cele mari, insa majoritatea se feresc de preturile medii.