Cresterea conversiilor este unul dintre cele mai importante obiective care stau la baza unei campanii de email marketing. Insa pentru a obtine rezultatele dorite, trebuie sa cunosti comportamentul clientilor. Desi testarea de tipul A/B joaca un rol esential in acest sens, nu este la fel de populara precum strategiile de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) sau masurarea rezultatelor. Nu exista o reteta garantata pentru a obtine succesul unei campanii de email marketing, de aceea trebuie sa testezi mai multe aspecte pentru a vedea care sunt cele mai eficiente modalitati si cum raspund clientii tai la acestea.
Ce este testarea de tip A/B?
Acest tip de testare este unul dintre cele mai eficiente si rapide modalitati de creste numarul conversiilor. Testarea de tipul A/B este procesul prin care trimiti doua variante diferite ale unui email sunt trimise unor grupuri diferite de abonati. De retinut este faptul ca fiecare grup trebuie sa primeasca o singura varianta a email-ului, nu pe ambele, iar acestea trebuie trimise in aceeasi zi si la aceeasi ora. Apoi, urmareste reactiile clientilor si stabileste care varianta a starnit reactiile care te ajuta sa indeplinesti obiectivele propuse. Prin testarea A/B vei invata foarte multe lucruri despre vizitatorii site-ului tau si despre tipul de continut la care raspund cel mai bine.
Ce sa testezi?
Inainte de a stabili ce testezi trebuie sa stabilesti obiectivele, ceea ce iti doresti sa obtii. De exemplu, daca vrei sa cresti numarul persoanelor abonate la newsletter trebuie sa testezi urmatoarele elemente: formularul de inscriere, lungimea acestuia si campurile obligatorii, butonul de call-to-action, politica de confidentialitate. In urma testarii accestor elemente, cu siguranta vei obtine rezultate surprinzatoare care te vor ajuta in dezvoltarea unui formular de inscriere cu mult imbunatatit.
Cele mai des testate elemente ale unui site sunt:
- butoanele de call-to-action (text, culoare, font, dimensiune);
- titlul si descrierea produsului;
- dimensiunea unui formular si adaugarea/eliminarea unor campuri;
- textul intr-o pagina (lungime, font, pozitionare etc.);
- imaginile produselor (numar, pozitionare in pagina, calitate, background);
- perioada din zi in care obtii cele mai bune rezultate;
- reduceri (prezentate sub forma de procente (- 17%), o suma mai mica ( reducere 20 lei), produs cadou, reduceri doar la unele produse, reduceri limitate in functie de stoc sau perioada de timp);
- butoanele social media (dimensiune, pozitionare in pagina).
Rezultate surprinzatoare obtinute prin intermediul testarii de tipul A/B:
- "Urmareste-ma pe Twitter"atrage un numar mult mai mare de clienti decat "Sunt prezent pe Twitter."
- fotografiile umane dubleaza rata de conversie;
- mai putine optiuni din care vizitatorii pot alege rezulta mai multe conversii;
- butoanele call to action de culoare rosii atrag mai multi clienti decat cele verzi.
Scopul testarii prin metoda A/B este de a invata cat mai multe despre comportamentul si preferintele clientilor. Pentru a obtine rezultatele dorite, pune in practica tot ceea ce ai invatat.