Internetul a schimbat si schimba in continuare modul in care oamenii gandesc, se informeaza si interactioneaza unii cu altii. Desi termenul de Inbound Marketing a fost folosit pentru prima data in 2005 de catre fondatorul Hubspot, Brian Halligan, acest termen inca ridica semne de intrebare in special in randul antreprenorilor online.
Inbound Marketing este o combinatie de tehnici care ii ajuta pe utilizatori sa iti gaseasca afacerea in mediul online, iar informatiile pe care le gasesc sa ii determine sa cumpere produsele sau serviciile tale. Aceste tehnici, precum SEO sau campaniile realizate in social media ofera antreprenorilor oportunitatea de a-si cunoaste mai bine clientii si de a le oferi produse si servicii bazate pe nevoile specifice ale acestora.
Pentru a intelege mai clar cum functioneaza Inbound Marketing este esential sa te familiarizezi cu tehnicile marketing-ului traditional, care poarta numele de Outbound Marketing. Aceasta forma de marketing se bazeaza pe atragerea unui numar mult mai mare de clienti, folosind metode care nu targeteaza un public bine delimitat. Prin aceste metode se numara: reclame TV, reclame radio, reclame stradale, bannere, brosuri, apeluri telefonice, email-uri.
Odata cu dezvoltarea tehnologiei, aceasta modalitate de promovare s-a dovedit a fi ineficienta datorita faptului ca publicul nu este bine targetat si, in acelasi timp, implica un cost ridicat. Faptul ca outbound marketing intrerupe oamenii din activitatea pe care o desfasoara intr-un anumit moment (asculta stirile, se uita la un film etc.) poate avea un efect negativ asupra acestora; in loc sa ii atraga catre produs, sa ii indeparteze.
O campanie de Inbound Marketing eficienta are la baza mai multe actiuni si instrumente de marketing care te ajuta sa atingi obiectivele propuse. Asadar, inainte de a dezvolta campania de Inbound Marketing propriu-zisa trebuie stabilite obiectivele. Cea mai eficienta modalitate de a stabili obiectivele unei campanii este prin analiza SMART:
Specific: clienti, vizite.
Masurabil: cati clienti, cate vizite.
Accesibil: sa detii toate instrumentele si resursele necesare indeplinirii obiectivelor.
Relevant: caracteristic domeniului de activitate.
Timp: ancorat in timp.
Un obiectiv construit astfel, ar trebui sa aiba o structura de genul: cresterea numarului de vizitatori pe site la 5000 lunar, pana la data de 1 august 2015.
Continutul este principalul element care ne ajuta sa indeplinim obiectivele, de aceea, acesta trebuie sa fie relevant domeniului nostru de activitate si sa creeze o legatura intre companie si client. Comunicarea cu clientii si potentialii clienti se poate realiza prin intermediul mai multor canale precum site, blog, email sau social media. Informatiile pe care dorim sa le comunicam clientilor pot fi diferite ca si forma, in functie de canalul ales. Pentru a oferi clientilor elemente noi de fiecare data, putem structura continutul in infografice, studii de caz, clip-uri video, slide-uri sau e-book-uri.
Ai nevoie de ajutor in crearea campaniei de Inbound Marketing pentru afacerea ta online? Specialistii nostri iti stau la dispozitie. Contacteaza-ne!