Structura unui site web este importanta din doua mari motive si anume: pentru ca utilizatorii sa gaseasca rapid informatiile dorite si pentru Google. Nu mai este nici un secret ca motorul de cautare Google foloseste o serie de algoritmi diferiti care analizeaza un site din diferite puncte de vedere, unul fiind chiar structura site-ului.
Felul in care este structurat site-ul determina daca motorul de cautare "intelege" sau nu domeniul de activitate al afacerii si ofera indicii in legatura cu locul din site unde gaseste informatii relevante despre misiunea si obiectivele tale, dar si despre produse sau servicii. Cu alte cuvinte, o structura bine definita ajuta site-ul sa obtina o pozitionare mai buna in rezultatele motoarelor de cautare.
Experienta de navigare a vizitatorilor este determinata si in functie de usurinta cu care ajung la informatiile dorite. Gandeste-te la publicul tinta inainte de a construi site-ul. Acest lucru te va ajuta sa organizezi continutul in asa fel incat sa ii mentii interesanti o perioada mai lunga de timp. Cea mai mare greseala a antreprenorilor online este faptul ca acorda o atentie sporita paginii "Acasa" si neglijeaza altele care pot fi mai importante precum "despre noi", cele destinate descrierii unui produs sau serviciu sau pagina de contact.
Inainte de a stabili structura site-ului, asigura-te ca iti este foarte clar ce tip de continut vei posta, deoarece structura trebuie sa reflecte continutul. Specialistii sugereaza ca paginile care atrag multi vizitatori sa ocupe un loc proeminent in structura site-ului. Acest lucru poate fi dedus din statisticile site-ului. Grupeaza continutul in functie de subiect. De exemplu, la sectiunea "portofoliu" vor fi proiectele la care ai lucrat de-a lungul timpului, la sectiunea "produse/servicii" va fi prezentat fiecare produs sau serviciu in parte etc.
Odata ce ai stabilit structura site-ului, axeaza-te pe denumirile sectiunilor. Este esential sa incluzi in numele unei sectiuni cuvantul cheie relevant acelei sectiuni, care este cel mai cautat de vizitatorii tai. Foloseste aceasta practica pentru a stabili numele paginilor, categoriilor si subcategoriilor produselor, dar si pentru a construi titlurile articolelor de pe blog.