Faptul ca cele doua concepte, content marketing si copywriting, sunt utilizate in acelasi context creeaza confuzie in randul antreprenorilor online. Aceasta neintelegere poate fi usor observata si in descrierea job-urilor. Multe companii posteaza online job-uri de copywriter care sunt de fapt adresate specialistilor in content marketing. Pentru a putea face diferenta intre cele doua este esential sa intelegi ce este si mai ales ce presupune fiecare concept.
Content marketing are rolul de a informa si educa potentialii clienti in ceea ce priveste un produs, un serviciu sau un concept. Stilul de scris nu se concentreaza pe vanzare, nu include call to action sau produsele specifice ale companiei.
Copywriting-ul are scopul de a determina potentialul client sa actioneze asa cum iti doresti: sa cumpere un produs, sa creeze un cont sau sa te contacteze telefonic pentru mai multe detalii privind un anumit produs sau serviciu. Fiecare element al textului, fie ca este vorba de titlu, subiectul ales sau stilul lingvistic folosit trebuie sa indeplineasca obiectivul stabilit. Un copywriter poate scrie atat articole pentru blog, cat si newslettere sau brosuri.
In ciuda acestor diferente, copywriting-ul si content marketing-ul sunt doua elemente care, utilizate impreuna adauga un plus de valoare unei afaceri. Gandeste-te in felul urmator: pentru a inregistra o vanzare, clientul are nevoie de informatii generale despre companie, produs, serviciu etc. Iar atunci cand gaseste informatii care nu sunt concentrate pe vanzarea propriu-zisa a unui produs, acesta devine curios sa afle mai multe detalii.
In cazul unui postari pe blog, etapa in care culegi informatiile si cauti subiectul dorit tine mai mult de content marketing, insa pot fi folosite tehnici de copywriting precum includerea butoanelor de actiune si conceperea unor titluri convingatoare pentru a obtine rezultate mai bune.
Atat tehnicile de copywriting cat si cele de content marketing pot fi utilizate in diferite forme si cu diverse scopuri:
- tutoriale;
- articole;
- studii de caz;
- infografice;
- prezentari;
- bannere;
- newslettere.
Continutul de calitate este un mix intre cele doua concepte, copywriting si content marketing la care se adauga tehnici de optimizare pentru motoarele de cautare. Chiar daca un articol este foarte bine structurat si este realizat pe baza unei documentari profunde, acesta nu te va ajuta sa iti indeplinesti obiectivele daca nu ajunge la clientii potentiali. De aceea, nu uita de SEO atunci cand realizezi un text, fie el articol, prezentare sau infografic.