Companiile apeleaza la diferite instrumente pentru a mentine legatura cu clientii, de la telefon, email si social media pana la chat-ul live. Problemele clientilor pot fi mult mai rapid rezolvate prin intermediul unui chat online. Cu totii stim cat de enervant este sa asteptam minute in sir atunci cand avem o problema, pana cand un operator este disponibil sau sa primim un raspuns standard pe email care nici macar nu ne rezolva problema. Cea mai simpla si rapida modalitate de a rezolva problemele clientilor este chat-ul online.
Avantajele unui chat live
1. Rapiditate - un studiu realizat de Forrester Research arata ca 44% dintre clienti considera ca cea mai importanta optiune a unui site este chat-ul online. Atunci cand un vizitator este pe punctul de a inregistra o comanda, dar are nevoie de informatii suplimentare, orice site trebuie sa ii ofere acestuia posibilitatea de a contacta live un consultant. Timpul de asteptare este mult mai redus decat in cazul unui convorbiri telefonice sau decat primirea raspunsului prin email, ceea ce inseamna ca vizitatorul va inregistra comanda mult mai rapid.
2. Economisesti timp si bani - o convorbile telefonica poate dura zeci de minute, timp in care alti clienti nu te pot contacta. Printr-un chat online, poti oferi suport mai multor clienti in acelasi timp si in acelasi timp, iti poti desfasura activitatea zilnica. Partea buna in acest caz este ca atat compania, cat si clientul economisesc timp si bani.
3. Creste numarul vanzarilor - 77% dintre persoanele care cumpara online vor sa intre in contact cu o persoana reala inainte de a inregistra comanda online, iar jumatate dintre acestia spun ca lipsa de interactiune cu un membru al companiei i-a determinat sa renunte la achizitionarea produsului. Dupa o experienta placuta cu un magazin online, clientii vor avea mai multe incredere in companie si se vor intoarce ori de cate ori vor fi in cautarea unui produs.
4. Feedback pozitiv din partea clientilor - un produs de calitate nu este suficient pentru a determina un client sa iti ofere feedback pozitiv. Intreaga experienta cu compania ta trebuie sa ii ofere satisfactie, de la design-ul site-ului, viteza de incarcare a acestuia, pana la suportul primit. Rapiditatea cu care clientul primeste raspunsul companiei este unul dintre cei mai importanti factori care contribuie la primirea unui feedback pozitiv din partea clientilor.
Daca nu ai un chat online pe site-ul sau magazinul tau online este timpul sa te gandesti serios la implementarea unui astfel de serviciu. Afla mai multe despre acest serviciu pe dow-media.ro