Fiecare site este diferit, de la domeniul de activitate, la design-ul ales si mesajul transmis. Intre toate aceste elemente exista o legatura foarte stransa si anume, in functie de domeniul de activitate trebuie alese imaginile si culorile care reprezinta compania, iar mai apoi cum va fi transmis mesajul dorit. La o vizita scurta pe site-ul tau, clientul trebuie sa inteleaga cine esti, care sunt serviciile sau produsele pe care le oferi, de ce te-ar alege pe tine si prin ce se diferentiaza produsele sau serviciile tale de cele ale concurentei. In continuare, ne vom focusa pe elementele cheie ale unui site si cum sa le utilzezi pe fiecare la capacitate maxima.
1. Pagina despre noi
Un vizitator nou pe site? Acum este mometul sa il impresionezi. Pagina "Despre Noi" trebuie obligatoriu sa contina informatii despre cine esti si ceea ce faci. Daca ai in spate o experienta bogata axeaza-te pe evolutie, creeaza o paralela intre inceputirile companiei si prezent. Poti include chiar si o rubrica "ce spun clientii nostri". Daca, in schimb, afacerea ta este la inceput de drum, concentreaza-te mai mult pe obiective si ce faci pentru a le indeplini. Indiferent de domeniul de activitate, concurenta este mare, iar site-ul tau trebuie sa surprinda elementele prin care te diferentiezi de aceasta, fie ca este vorba de experienta, instrumentele utilizate sau caracteristici interesante la produsele tale.
2. Navigarea
Site-ul tau trebuie sa ofere vizitatorului o navigare simpla si intuitiva. Cu cat acest proces este mai complicat, cu atat vizitatorul va parasi mai rapid site-ul tau. In functie de tipul site-ului si de complexitatea acestuia, specialistii in web design recomanda utilizarea intre 5 si 10 meniuri de navigare. Acestea se gasesc, in general, in partea de sus sau din stanga a unui site si au rolul de a le aminti vizitatorilor unde anume se afla pe site, ce alte informatii pot afla si cum se pot intoarce la pagina initiala (Home).
3. Informatiile de contact
Atunci cand un client sau potential client vrea sa ia legatura cu unul din membrii echipei, trebuie sa gaseasca rapid datele de contact. De aceea, aceste informatii sunt pozitionate in partea de sus a fiecarei pagini din site sau ca o pagina separata. Este obligatoriu sa oferi mai multe canale prin care acestia te pot contacta: la sediul firmei (adresa), nr de telefon, email, social media, chat live. Poti lua in considerare si crearea unui formular de contact. Avantajul acestuia este ca utilizatorii te pot contacta rapid, fara sa fie nevoiti sa paraseasca site-ul.
4. Imagini de calitate
Imaginile atrag atentia vizitatorilor si reprezinta o modalitate eficienta de a-si prezenta produsele, serviciile, dar in acelasi timp, echipa. Trebuie, insa, sa pastrezi un echilibru intre numarul imaginilor adaugate si cantitatea de continut. Foloseste-te de imagini doar pentru a sublinia ceea ce prezinti prin texte si mesaje.
5. Foloseste bold
Majoritatea vizitatorilornu vor citi in totalitate continutul site-ului, ci doar il vor "scana". De aceea, asigura-te ca cele mai importante informatii se diferentiaza de restul textelor. Pentru a fi mai usor de parcurs, foloseste bullets, creeaza paragrafe scurte si lasa mai mult spatiu gol.