Studiile arata ca peste 70% din detinatorii unui telefon mobil cu acces la internet prefera sa utilizeze social media, sa citeasca blog-uri, sa acceseze site-uri si chiar sa isi faca cumparaturile direct de pe telefonul mobil. Orice detinator al unui site isi doreste ca vizitatorii sai sa aiba parte de o experienta cat mai placuta, de o incarcare rapida si de obtinerea informatiilor relevante in cat mai scurt timp. Producatorii de telefoane mobile au venit in sprijinul acestui curent, creand telefoane cu un display mai mare si touchscreen mult mai sensibil.
Optimizarea website-ului tau pentru telefoanele mobile a devenit o necesitate. Daca un client cauta o anumita informatie iar site-ul tau nu este optimizat pentru telefon sau tableta, acesta se va orienta catre concurenta. Cel mai mare avantaj al unui site care este disponibil si pe telefonul mobil este acela ca vizitatorii il pot accesa cand stau la coada la paine, asteapta autobuzul sau chiar si atunci cand se uita la televizor.
De ce ar trebui sa iti optimizezi site-ul astfel incat sa fie accesibil de pe telefoanele mobile?
- fiecare client este diferit, unii prefera sa acceseze site-uri de pe computer sau laptop, in timp ce altii sunt de parere ca obtin informatiile de care au nevoie mult mai rapid de pe telefonul mobil. Tu trebuie sa te asiguri ca le oferi vizitatorilor tai exact ceea ce isi doresc,
- imbunatateste experienta utilizatorului si ii ofera satisfactia ca el este cel care alege dispozitivul de pe care este accesat site-ul,
- site-ul tau poate fi accesat de oriunde si oricand,
- imaginea companiei tale poate avea de suferit daca site-ul tau nu se incarca rapid de pe telefonul mobil si daca experienta vizitatorilor nu se ridica la nivelul asteptarilor acestora.
Acum ca ne-am familiarizat cu cateva dintre cele mai importante motive pentru care site-ul companiei tale ar trebui sa fie optimizat pentru telefonul mobil, vom prezenta ceea ce trebuie sa faci pentru ca vizitatorii site-ului tau sa aiba parte de o experienta cat mai placuta:
1. Adapteaza continutul unui ecran mai mic, de telefon - incearca sa adaptezi design-ul site-ului astfel incat sa fie organizat pe o singura coloana, sa contina butoane mari care indeamna la actiune.
2. Structura site-ului trebuie sa fie intuitiva - cu cat este mai usor de parcurs si cu cat vizitatorul obtine informatiile necesare rapid, cu atat experienta acestuia de navigare este mai buna. Simplifica site-ul cat mai mult posibil, pastreaza doar elementele de care vizitatorii tai sunt cel mai des interesati.
3. Nu utiliza Flash - pe langa faptul ca se incarca mai greu, unele telefoane nici nu recunosc aceste aplicatii, ceea ce afecteaza experienta de navigare a utilizatorului.
4. Viteza de incarcare este esentiala - ca si in cazul unui website accesat de pe computer sau laptop, viteza de incarcare a site-ului accesat de pe telefonul mobil trebuie sa fie de 1-2 secunde.
5. Asigura-te ca reduci dimensiunea pozelor si folosesti font-urile potrivite - ecranul fiind mult mai mic decat in cazul unui laptop, utilizatorul trebuie sa observe rapid cele mai importante informatii. Pozele au un impact foarte mare asupra vizitatorilor, iar acesta trebuie sa o poata vizualiza rapid si in intregime, la o dimensiune adaptata dispozitivului de unde este accesat site-ul.
6. Utilizeaza culoarea alb - aceasta ofera impresia de curat, textele par aerisite, iar daca sunt utilizate si butoane de actiune, utilizatorul il poate recunoaste rapid.
Realizam website-uri inca din 2004. In tot acest timp am invatat sa ne adaptam rapid la toate schimbarile care apar in domeniul nostru de activitate si sa oferim clientilor sfaturile necesare pentru a fi siguri ca fac alegerea corecta spre indeplinirea obiectivelor. Daca iti doresti un site optimizat pentru telefoanele mobile, solicita oferta noastra!