Reteaua de socializare Twitter este utilizata in mediul de afacerea pentru a crea si mentine relatiile cu clientii si potentialii clienti. Insa motivele pentru care numarul afacerilor pe Twitter a crescut sunt multiple, de la faptul ca ajuta la dezvoltarea si promovarea unui brand, poti urmari ce spun alti utilizatori despre produsele sau serviciile tale, pana la faptul ca poti dezvolta relatii directe cu jurnalisti si bloggeri.
Primul pas in construirea unui cont pe Twitter este personalizarea profilului. Profita de fiecare camp pentru a oferi cat mai multe informatii despre companie, domeniul de activitate, proiecte recente. Aceasta este modalitatea prin care ii poti convinge de utilizatori sa urmareasca profilul tau. Nu uita sa introduci link-uri catre site, blog, profilul de LinkedIn, Facebook si alte retele de socializare pe care esti, nu doar prezent, ci activ. Adauga ca poza de profil logo-ul companiei si alege un background in culorile specifice companiei.
Urmatorul pas este sa cauti experti in domeniul tau de activitate si sa interactionezi cu ei. Poti crea o lista privata cu prin intermediul careia sa interactionezi constant cu persoane precum jurnalisti, potentiali clienti, bloggeri, potentiali parteneri de afaceri. Posteaza intotdeauna lucruri interesante despre industria in care active, fara a-ti promova in mod direct produsele sau serviciile. Astfel, vei reusi sa construiesti relatii de lunga durata cu membrii acestui grup, care se pot transforma foarte usor in colaborari.
Incearca sa ai intotdeauna un echilibru intre numarul persoanelor pe care le urmaresti si numarul persoanelor care te urmaresc. Daca numarul persoanelor pe care le urmaresti este cu mult mai mare decat numarul persoanelor care te urmaresc, exista sanse foarte mari ca alti utilizatori sa nu te ia in serios. Iata cateva modalitati prin care ii poti determina pe utilizatorii Twitter sa iti urmareasca profilul:
1. Creeaza o pagina cu toti angajatii companii care sunt activi pe Twitter.
2. Posteaza informatii interesante care sa starneasca curiozitatea utilizatorilor.
3. Comenteaza postarile celor pe care ii urmaresci, dar care nu iti urmaresc profilul.
Utilizarea corecta a retelei de socializare Twitter, poate aduce companiei tale o serie de beneficii:
- ajuta la dezvoltarea unui brand;
- vizibilitate sporita in cadrul motoarelor de cautare;
- atragi vizitatori catre site si alte retele de socializare;
- poti monitoriza reputatia brand-ului tau;
- poti interactiona cu alti specialisti in domeniul tau de activitate,
- esti tot timpul la curent cu ultimele noutati in domeniu;
- iti poti promova blog-ul.