Marketing-ul prin email este un instrument prin care pastrezi legatura cu clientii si ii informezi despre noile produse si activitatile in care afacerea ta s-a implicat in ultima perioada. Spre deosebire de o campanie pe retelele de socializare, mesajul transmis prin email are un caracter mult mai personal si iti ofera garantia ca mesajul tau a ajuns la client. Campania de email marketing este orientata spre rezultate, fie ca iti doresti sa cresti traficul pe site, sa consolidezi relatiile cu clientii si potentialii clienti sau sa cresti numarul vanzarilor.
1. Creeaza continut interesant
Pentru a obtine rezultatele dorite, newsletter-ul trebuie sa contina informatii interesante, relevante domeniului tau de activitate. In functie de continutul email-ului, poti selecta contactele carora se adresa. De exemplu, daca magazinul tau fizic se afla in Timisoara, iar oferta promotionala este valabila doar pentru persoanele care trec pragul magazinului tau, atunci cel mai bine este sa trimiti email-ul doar persoanelor care locuiesc in Timisoara. Astfel, eviti ca email-ul tau sa fie perceput ca spam.
2. Design-ul newsletter-ului trebuie sa fie in stransa legatura cu brand-ul tau
Fiecare email pe care il trimiti in cadrul campaniei de email marketing trebuie sa evidentieze obiectivele, valorile si misiunea companiei tale. Utilizeaza intotdesuna elementele identitatii vizuale ale companiei, precum logo-ul si culorile specifice.
3. Optimizeaza fiecare email pentru telefonul mobil
Clientii tai folosesc telefonul mobil pentru a naviga pe internet, pentru a gasi rapid raspunsuri la intrebarile lor si pentru a-si citi email-ul. Studiile arata ca peste 50% dintre detinatorii telefoanelor mobile cu acces la internet fie inchid, fie sterg un email care nu este optimizat pentru telefonul mobil.
4. Include un buton de call to action
In functie de subiectul newsletter-ului, adapteaza un buton de call to action. De exemplu, poti indemna clientii sa acceseze site-ul, sa descarce o carte/document, sa se inscrie la un eveniment etc.
5. Personalizeaza fiecare e-mail
Trimite email-ul de fiecare data de pe aceeasi adresa de email si foloseste formulari de genul "Draga X". Cu cat limbajul folosit este mai personal, cu atat castigi mai rapid increderea clientului in produsele sau serviciile tale.