Odata cu dorinta oamenilor de a accesa atat site-uri, cat si magazine online direct de pe telefonul mobil, a crescut si rata de vanzare a produselor sau serviciilor prin intermediul telefonului. In comparatie cu accesarea unui magazin online de pe laptop (61%) sau tableta (64%), rata inregistrarii unei comenzi de pe telefonul mobil este considerabil mai mare (78%). Studiile arata ca 70% dintre persoanele care acceseaza un magazin online prefera sa o faca fara a fi nevoiti sa descarce aplicatia. Desi aplicatiile ofera o serie de avantaje, cumparatorii prefera sa o solutie simpla si anume accesarea site-ului direct din browser-ul telefonului.
Trebuie intotdeauna sa iti adaptezi strategia in functie de preferintele clientilor, iar daca raspunzi la nevoile acestora rezultatele vor fi pe masura. In cazul optimizarii magazinului tau online pentru telefonul mobil, pe langa faptul ca vei avea mai mult trafic pe site si vei inregistra mai multe vanzari, vei avea parte si de alte beneficii:
- productivitate crescuta;
- flexibilitate;
- utilizare usoara;
- clientul economiseste timp si bani.
Poti obtine aceste beneficii doar printr-o optimizare corecta a magazinului tau online pentru telefonul mobil. Ti-am pregatit o lista cu cateva dintre cele mai eficiente modalitati:
1. Creeaza un site pentru mobil - astfel, vizitatorii site-ului tau nu vor fi nevoiti sa astepte pana cand toate paginile sunt optimizate la trecerea de pe laptop sau PC pe tableta sau telefonul mobil. Cu cat timpul de asteptare este redus, cu atat vizitatorii vor ramane interesati de continutul site-ului tau.
2. Utilizeaza imagini de dimensiuni potrivite - atunci cand creezi imaginile produselor sau lucrezi la grafica site-ului, alege cea mai mica dimensiune. Alegerea potrivita a numarului culorilor folosite poate avea un impact puternic asupra calitatii imaginilor vizualizate de pe telefonul mobil.
3. Usurinta de utilizare - creaza un site care ofera vizitatorilor o experienta cat mai placuta de navigare. Foloseste o grafica cat mai simple, include cat mai putine clip-uri video pe site si optimizeaza fiecare link pentru a ajuta vizitatorii sa gaseasca rapid informatiile dorite.
4. Testeaza site-ul pe mai multe device-uri - fiecare client prefera o anumita marca de device-uri, datoria ta fiind sa ii oferi aceeasi experienta placuta fiecarui client in parte. Pentru asta trebuie sa testezi site-uri pe diferite telefoane mobile iOS sau Android, care utilizeaza conectivitate 3G, 4G sau LTE. Incearca sa accesezi site-ul cand esti la birou, acasa, in masina sau la film.
5. Creeaza pagini care se potrivesc fiecarui tip de ecran - atunci cand un utilizator acceseaza site-ul tau, acesta trebuie sa fie la dimeniunea potrivita, astfel incat acesta sa nu fie nevoit sa dea zoom pentru a putea citi continutul.
Tehnologia avanseaza atat de rapid, incat nici nu te putem obisnui cu un nou trend, ca apare un altul. Este important atat pentru compania ta, cat si pentru mentinerea clientilor si atrgerea potentialilor clienti, sa tii pasul cu toate aceste schimbari si sa fii intotdeauna cu un pas inaintea concurentei.