Indiferent de marimea afacerii tale, o analiza amanuntita asupra concurentei contribuie la dezvoltarea si imbunatatirea calitatii serviciilor si produselor tale. Pentru a putea realiza aceasta analiza trebuie sa iti cunosti foarte bine concurenta. Oricat de diferita ar fi o afacere fata de alta, fiecare in parte are competitori. Procesul de analiza a concurentei este complex si necesita mult timp, dar te ajuta sa inveti foarte multe lucruri despre propria ta afacere.
Cel mai indicat este sa realizezi o lista cu lucrurile care iti plac si care nu iti plac la competitorii tai. Cauta cat mai multe pareri ale clientilor acestora despre produse, servicii, suport tehnic, pretul sau orice alte informatii care sunt relevante. Poti invata din greselile altora pentru a fi sigur ca serviciile si produsele tale se ridica la nivelul asteptarilor clientilor. De exemplu, ai observat ca site-ul unuia dintre competitorii tai este greu de parcurs, nu ofera informatiile pe care le doresti sau se incarca foarte greu. Desigur ca iti doresti ca utilizatorii sa aiba cea mai placuta experienta pe site-ul tau, de aceea te vei documenta mai mult inainte de a alege compania care sa se ocupe de realizarea site-ului. Astfel castigi nu doar timp, ci si increderea clientilor.
Poti sa te inspiri de la competitori, dar nu le fura ideile. Clientii vor sa vada in afacerea ta ceva diferit. Unicitatea si originalitatea sunt elemente care contribuie la conturarea deciziei de colaborare cu tine si nu cu alta firma. In plus, ceea ce se potriveste unei afaceri, poate nu se potriveste alteia. Important este sa adaptezi fiecare idee astfel incat sa se potriveasca si sa aiba rezultate pentru tine.
Alte beneficii pe care ti le ofera analiza concurentei sunt:
- te ajuta sa identifici posibile amenintari,
- te ajuta sa iti construiesti o strategie de marketing eficienta,
- ajuta la dezvoltarea afacerii tale,
- te ajuta sa cresti numarul clientilor.