Google Plus este utilizat in prezent de 540 de milioane de utilizatori, reusind sa stranga 90 de milioane in primul an de la lansare (Facebook a ajuns la acelasi numar de utilizatori in 4 ani si Twitter in 5 ani). Cu toate acestea, cand vine vorba de social media, majoritatea persoanelor fac legatura cu Facebook, Twitter, LinkedIn si mai putin cu Google Plus. Inainte de a povesti despre cum sa utilizezi eficient Google Plus, consider ca este important sa intelegi care sunt avantajele pe care ti le ofera aceasta platforma.
De ce sa utilizezi Google Plus?
Numarul mare de utilizatori - cu un numar de peste 540 de milioane de utilizatori activi in fiecare luna, Google Plus este a 2-a ce mai populara retea de socializare din lume, dupa Facebook. Companiile din Romania incep sa se orienteze din ce in ce mai mult spre aceasta retea de socializare. Clientii acestora le urmeaza, iar daca tu nu tii pasul cu schimbarile care apar frecvent in mediul online si in comportamentul clientilor si potentialilor clienti, acestia vor alege o companie care este mult mai atenta la astfel de detalii.
Brand engagement - studiile arata ca mai mult de 3 milioane de utilizatori interactioneaza cu peste 2.500 de postari prin intermediul retelelor de socializare. Postarile pe Google Plus ale brandurilor au avut un impact aproximativ egal cu postarile de pe Facebook, si aproape dublu fata de postarile pe Twitter.
Toate postarile pe Google Plus sunt indexate de Google Search - primele pozitii ale rezultatelor motoarelor de cautare sunt cele mai vanate de detinatorii afacerilor online, datorita faptului ca este 50% din click-uri sunt orientate catre acestea.
Pentru a avea rezultatele dorite si pentru a beneficia de avantajele pe care Google Plus ti le ofera trebuie sa mentii in permanenta legatura cu clientii si potentialii clienti. Asa cum site-ul tau trebuie sa aiba intotdeauna continut nou, informatii despre ultimele noutati sau oferte, profilele tale din social media au rolul de a le oferi clientilor si potentialilor clienti ocazia de a te cunoaste intr-un mediu mai putin informal.
Cum sa utilizezi Google Plus?
Google Plus pe alte retele de socializare
Posteaza pe Facebook, Twitter si alte retele de socializare pe care le utilizezi despre faptul ca esti prezent si pe Google Plus si ofera-le un link direct catre profilul tau. Nu te astepta ca toti sa te urmareasca si pe Google Plus, dar este important sa le oferi o alta modalitate de a interactiona cu afacerea ta.
Adauga imagini si clip-uri video in postarile tale
Acestea au un impact mult mai mare asupra vizitatorilor, decat un simplu text. Beneficiaza de acest aspect pentru a starni curiozitatea vizitatorilor paginii tale de pe Google Plus. In plus, daca distribui un clip de pe propriul tau canal de YouTube, comentariile primite vor aparea atat pe contul tau Google Plus, cat si pe YouTube.
Organizeaza concursuri doar pentru prietenii de pe Google Plus
Desi nu poti organiza concursuri si promotii pe Google Plus, ii poti determina pe prietenii si urmaritorii tai de pe alte retele de socializare sa iti urmareasca profilul pentru a intra in concurs.
Creeaza diverse grupuri (pe Google Plus sunt numite circles)
Avantajul pe care ti-l ofera aceasta optiune este faptul ca poti delimita foarte clar clientii de alte companii. Google Plus te lasa sa alegi daca vei transmite mesajul tuturor grupurilor sau doar unora dintre acestea.
Monitorizeaza contul tau de Google Plus
Indiferent de domeniul tau de activitate, monitorizarea atenta a fiecarui cont din social media iti va aduce numai beneficii. Vei stii intotdeauna care este parerea clientilor despre tine si produsele tale, ce imbunatatiri ai putea sa aduci si ce strategie se potriveste cel mai bine afacerii tale.