Promovarea pe Facebook este una dintre cele mai eficiente si usor de folosit platforme de anunturi digitale. Inainte de a incepe strategia de promovare pe Facebook trebuie sa stabilesti obiectivele. Ce iti doresti sa obtii la finalul campaniei: sa cresti baza de date a fanilor, sa cresti numarul vizitatorilor site-ului tau, sa cresti numarul de descarcari a aplicatiei pentru smartphone sau sa cresti rata de conversie? Pentru a crea o campanie pe promovare de succes aceasta trebuie sa fie orientata catre publicul tinta, ce persoane iti doresti sa atragi, care sunt hobby-urile si interesele lor, provin doar din Romania sau si din alte tari.
Pentru a crea o campanie de promovare eficienta, Facebook pune la dispozitia utilizatorilor mai multe optiuni:
1. Optimizarea design-ului anuntului
Imaginea pe care o adaugi in anunt are o importanta foarte mare. In functie de obiectivele pe care le-ai stabilit, alege o imagine care te va ajuta in acest sens. Cel mai indicat este sa utilizezi o imagine cu logo-ul companiei sau o imagine care pune in evidenta textul reclamei. De exemplu, daca detii un magazin de incaltaminte, iar obiectivul campaniei este de a creste vanzarile pantofilor sport, atunci imaginea care insoteste reclama ar avea un impact mai mare daca ar ilustra mai multe modele de pantofi sport care sunt pe stoc. Apoi, construieste un titlu care atrage atentia si nu uita ca ai la dispozitie numai 25 de caractere. Culorile pe care le alegi au si ele o importanta foarte mare. Daca vrei ca anuntul tau sa iasa in evidenta, incearca sa eviti alb si albastru, culorile Facebook.
2. Publicul tinta
Foloseste acest camp pe care Facebook ti-l pune la dispozitie pentru a atrage exact acele persoane pe care ti le doresti ca si clienti. Acestia pot fi identificati in functie de:
- locatie (tara/oras);
- date demografice: varsta, sex, statusul relatiei, limba;
- interese;
- compania la care lucreaza;
- conexiunile pe care le au pe Facebook (pagina, evenimente, grup, aplicatii) sau prieteni ale utilizatorilor care au anumite conexiuni.
Aceast pas in dezvoltarea campaniei de promovare pe Facebook este foarte important si trebuie tratat cu seriozitate.
3. Stabilirea bugetului campaniei
In aceasta sectiune, utilizatorul stabileste datele exacte ale campaniei si anume: moneda, fusul orar in functie de tara, numele campaniei, bugetul pe zi, calendarul campaniei (cat de des doresti ca reclama ta sa fie afisata: doar in anumite zile sau pe toata perioada stabilita).
Aceste sfaturi te vor ajuta sa atragi atentia clientilor tai potentiali, ceea ce va duce la indeplinirea obiectivelor.