Sezonul sarbatorilor de iarna se apropie cu pasi repezi. Fie ca este vorba de Paste, Halloween, Black Friday sau orice alta sarbatoare, planificarea unei strategii in social media adaptate fiecarei sarbatori este esentiala. Perioada sarbatorilor de iarna este una dintre cele mai frumoase perioade ale anului, dar si una dintre cele mai aglomerate atat pentru cumparatori, cat si pentru detinatorii afacerilor.
Planificarea strategiei de marketing pentru retelele de socializare cu ocazia sarbatorilor de iarna
1. Creaza un plan al strategiei - incepe planificare din timp. Nu lasa totul pe ultimul moment pentru ca risti nu doar sa te aglomerezi , dar sa omiti detalii importante ale campaniei dedicata sarbatorilor de iarna. Oamenii sunt din ce in ce mai atenti la detalii si isi doresc sa ii uimesti de fiecare data cu campanii orriginale si foarte bine planificate.
2. Intra in atmosfera de sarbatoare - imbraca in haine de sarbatoare atat site-ul, cat si profilele tale de pe retelele de socializare. Nu te limita doar la realizarea unui background dragut pentru site. Poza de profil, poza de coperta si icon-urile din social media trebuie sa fie si ele adaptate celei mai frumoase sarbatori a anului.
3. Ofera-le clientilor o idee despre promotiile care li se pregatesc - posteaza constant informatii despre promotiile de care pot beneficia clientii tai. Odata active ofertele de Craciun si Anul Nou, posteaza de mai multe ori pe zi pentru a ajunge la cat mai multi potentiali clienti si pentru a le aminti ca ii asteapta oferte si cadouri.
4. Interactioneaza cu clientii - asa cum ii spune si numele, rolul social media este de a socializa cu prietenii si clientii. Incurajeaza clientii sa participe in diverse discutii, sa impartaseasca propriile experiente, pasiuni, dorinte cu ceilalti utilizatori. Aceasta poate fi o buna oportunitate de a-ti cunoaste cat mai bine clientii si de a iti dezvolta strategii pentru campaniile viitoare pe retelele de socializare.
5. Creeaza concursuri cu premii - astfel iti poti promova noile produse si le poti cere parerea clientilor despre acestea. Clientii tai sunt intotdeauna curiosi de noile tale produse, iar potentialii clienti au sansa de a intra in contact direct cu compania si produsele tale.
6. Creeaza un #hashtag specific - acesta va uni cat mai multi clienti si potentiali clienti.
7. Monitorieaza campania - monitorizeaza impactul pe care l-a avut social media asupra clientilor, cati au accesat site-ul, cate comenzi s-au inregistrat, care este numarul prietenilor/urmaritorilor la inceputul si la sfarsitul campaniei.
Profita de timpul ramas pana la Craciun pentru a-ti pregati profilele din social media pentru sarbatori. Stabileste un calendar al desfasurarii evenimentelor si noteaza fiecare ideie de campanie care ti se pare interesanta.