Platforma Pinterest a fost infiintata in 2010, ca fiind o platforma dedicata in special femeilor (in 2012 90% din utilizatori erau femei). Aceasta platforma a inceput sa fie din ce in ce mai apreciata si utilizata de persoanele de sex masculin datorita numarului mare de companii si organizatii care sunt prezente pe Pinterest. In prezent, peste 70 de milioane de persoane utilizeaza Pinterest, avand aproximativ 2.2 milioane de utilizatori activi in fiecare zi si aproximativ 12 milioane de utilizatori activi in fiecare luna. Desi platforma poate fi accesata de pe orice dispozitiv, 90% din traficul de pe Pinterest provine de pe telefonul mobil.
Cand vine vorba de Pinterest, multe companii nu stiu sa isi organizeze profilul astfel incat sa obtina rezultate pozitive. Pentru a gasi rapid informatii despre compania, produsele, serviciile tale profilul tau trebuie sa aiba o structura sugestiva, usor de inteles. Primul pas este sa aranjezi in ordine alfabetica panourile tale virtuale (boards). Daca ai deja un profil pe Pinterest iar panourile nu sunt aranjate in ordine alfabetica, acestea pot fi mutate foarte usor prin "drag and drop".
O alta modalitate de a-ti ordona profilul este sa creezi categorii si subcategorii pentru produsele sau serviciile tale. De exemplu, daca detii un magazin cu imbracaminte pentru femei, copii si barbati nu este suficient sa faci doar cate o categorie pentru fiecare in parte. Vizitatorii vor ajunge mult mai rapid la articolele de imbracaminte care ii intereseaza daca acestea sunt impartite in subcategorii precum "bluze & tricouri", "pantaloni & jeans", "sacouri, geci & paltoane" etc.
Imaginile care ii intampina pe vizitatorii profilului tau au un rol esential in determinarea acestora sa ramana si sa se intoarca pe pagina ta. Poza de coperta a fiecarui panou virtual le va oferi si mai multe detalii despre continutul acelui panou si ii va ajuta pe vizitatori sa recunoasca panoul virtual printre altele cu acelasi profil.
Profilul tau trebuie sa fie complet si sa contina atat poza de profil si informatii despre companie, cat si informatii despre promotiile si concursurile care sunt in desfasurare. Nu uita ca toate acestea trebuie sa fie prezentate intr-un mod amuzant, nu atat de serios cum o faci pe site-ul companiei tale. Iti doresti ca prin intermediul social media, clientii sa cunoasca o alta latura a ta si sa iti cunoasca interesele si preferintele.