In ultima perioada, unul dintre cele mai discutate subiecte este legat de SEO, si nu de tehnicile care ne ajuta sa obtinem o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare, ci de asa numitul SEO negativ. Strategiile negative de SEO pot duce rapid la succes, insa reputatia site-ului va fi pusa in pericol. Asadar, ai foarte mare grija si fereste-te de atacurile de SEO negativ.
Ce este de fapt SEO-ul negativ?
SEO-ul negativ este procesul in care se recurge la anumite tehnici pentru a afecta pozitionarea unui site in rezultatele motoarelor de cautare. Cele mai frecvente tehnici sunt:
- construirea unor link-uri din cuvinte cheie irelevante domeniului tau de activitate;
- crearea unor profile false pentru retelele de socializare in numele companiei tale.
Partea buna este ca Google cunoaste aceste metode si a construit sisteme de siguranta pentru a preveni posibilitatea ca un competitor sa iti afecteze afacerea. Matt Cutts, seful echipei care se ocupa cu gestionarea spamurilor web sustine ca seo-ul negativ nu reprezinta o amenintare pentru detinatorii unei afaceri online deoarece sunt putine persoane care recurg la aceste tehnici, numarul celor reusesc intra-adevar sa afecteze o afacere fiind si mai mic. The Disavow Tool le permite detinatorilor unui site sa trimita o lista cu toate link-urile care trebuie ignorate.
Cu toate acestea, sansele ca site-ul tau sa fie afectat de SEO-ul negativ exista. Cum poti preveni SEO-ul negativ?
1. Monitorizeaza backlink-urile - Link-uri de pe site-uri de pariuri, site-uri pentru adulti, site-uri al caror continut este intr-o limba straina, site-uri care iti indica un virus pot fi indicatori ai unui atat de SEO negativ.
2. Monitorizeaza retele de socializare - asigura-te ca nu exista profile false pe numele companiei tale. Daca ai depistat astfel de profile, raporteaza-le ca spam. Sunt o multime de unelte care te ajuta sa descoperi daca pe numele companiei tale sunt create profile false. Utilizand un astfel de instrument, vei primi notificari de fiecare data cand cineva mentioneaza numele companiei tale pe retelele de socializare.
Desi Google sustine ca sansele ca afacerea ta sa fie afectata de strategii negative de SEO sunt foarte mici, ele exista. Fi vigilent si asigura-te ca afacerea ta este in siguranta.