Social Media a declansat o adevarata revolutie in marketing si in comunicare deoarece ofera posibilitatea interactiunii directe intre companii si public intr-un mediu informal. Prin retele sociale ca Facebook, Twitter, Google+, Linkedin si altele, zilnic se desfasoara actiuni de comunicare intre companii si public. Ceea ce a schimbat social media este reactia imediata a publicului. Compania isi transmite mesajul, iar reactiile apar imediat. Clientii potentiali nu se multumesc doar sa ia aminte la cele transmise, reactioneaza si interactioneaza cu mesajul.
Social Media Marketing, din perspectiva companiilor este interactiunea cu comunitatea stransa in jurul brandului si cresterea acestei comunitati in vederea identificarii preferintelor si tendintelor publicului tinta. Social Media Marketing presupune atat emiterea de mesaje, cat si indeplinirea rolului de destinatar, rol care presupune analiza reactiilor si planuirea actiunilor urmatoare.
Social Media Marketing reuneste tehnicile si mediile in care compania isi promoveaza brandul, valorile, produsele si serviciile catre o comunitate bine definita care reactioneaza la ceea ce i se transmite. La randul ei, comunitatea reactioneaza si transmite informatii catre companie, informatii care pot fi folosite pentru o mai buna gestionare a relatiilor cu clientii, pentru o adaptare a ofertei sau pentru rezolvarea unor probleme neidentificate de reprezentantii companiei. Pana la urma compania este interesata sa ofere produse si servicii de calitate, iar clientul isi doreste sa primeasca acelasi lucru, de aceea devine interesat sa contribuie la procesele de imbunatatire.
Este doar un aspect al Social Media Marketing. Abordarile difera in functie de industrie, brand, public, dar si multe altele care presupun personalizarea strategiei pentru ca acesta sa livreze rezultate.