PR-ul a evoluat odata cu dezvoltarea internetului. Uneltele si suporturile de comunicare online au determinat trecerea de la viziunea clasica, de mentinere a relatiei cu presa, redactare si distributie de materiale pentru presa sau organizarea de conferinte de presa si evenimente. Bineinteles aceste actiuni nu au disparut, dar au devenit conexe celor de PR si marketing online. Acum PR-ul se concentreaza prin interactiunea directa cu publicul organizatiei prin platformele online. Pornind de la site, retele sociale sau bloguri, companiile intra in contact direct cu clientii potentiali, ajung sa-i cunoasca mai bine, sa le identifice preferintele si comportamentul de cumparare, reusind astfel sa-si adapteze abordarile de vanzare.
Actiunile de PR online integreaza strategia de comunicare directa cu publicul organizatiei cu cea de optimizare pentru motoarele de cautare. De ce o companie are nevoie de PR online? Ne-am gandit la cateva motive:
- Pentru a construi si intari perceptia asupra brandului;
- Pentru a asigura canalele directe de comunicare cu clientii;
- Pentru a te diferentia de concurenta;
- Pentru a duce produsele mai aproape de clienti;
- Pentru a identifica tendintele in comportamentul consumatorului;
- Pentru a promova brandul si produsele in mediile in care sunt clientii potentiali;
- Pentru a oferi un plus de valoare produselor din magazin;
- Pentru a completa strategiile de optimizare pentru motoarele de cautare;
- Pentru ca doar SEO-ul intern nu asigura stabilitate pe o pozitie de top;
- Pentru ca organizatia trebuie sa fie activa, sa „agate clientii”, nu sa stea izolat si sa-i astepte.
Pentru a oferi servicii complete de PR, am dezvoltat o divizie specializata in acest sens, Trompette. Dezvoltarea acestei divizii a venit in mod natural la completarea serviciilor web complete pe care le oferim.