Cele mai importante caracteristici ale unui buton call-to-action

Detaliile fac diferenta. Acest lucru este valabil in orice domeniu, de la moda pana la afaceri. Atunci cand constuiesc un nou site, o campanie de email marketing sau o strategie in social media, majoritatea antreprenorilor se concentreaza pe planificarea si dezvoltarea acestuia, insa pierd din vedere elemente esentiale care fac diferenta intre o companie si alta. Aici se incadreaza perfect si butoanele call-to-action. Oricine stie cat de importante sunt acestea pentru a-i determina pe clienti si potentialii clienti sa se inscrie la newsletter, sa descarce cel mai nou e-book sau sa cumpere produsele tale aflate la promotie, insa adesea uitam faptul ca acestea necesita eforturi suplimentare pentru a ne ajuta sa ne indeplinim scopurile. Tinand cont de aceste lucruri, haideti sa decoperim impreuna care sunt cele mai importante caracteristici ale unui buton call-to-action eficient.

1. Scurt si clar
Un buton CTA trebuie sa fie scurt si clar, astfel incat utilizatorul sa stie imediat ce are de facut. Specialistii recomanda sa un CTA sa nu contina mai mult de 5 cuvinte, dintre care unul trebuie neaparat sa fie un verb. Cele mai comune texte sunt: „descarca aici”, „da click aici”, „adauga in cos”, „inregistreaza-te”, insa acestea nu sunt personale si nu ii indeamna pe vizitatorii site-ului sa actioneze urgent.

2. Design modern si unic
Ne-am obisnuit atat de mult cu butoanele call-to-action, incat de multe ori le ignoram. Incearca intotdeauna sa adaugi elemente grafice interesante, care atrag atentia vizitatorilor.

3. Pozitionarea in pagina
Pozitia butonului in pagina poate creste considerabil numarul comenzilor inregistrate. Acesta trebuie sa fie vizibil deoarece este posibil ca utilizatorul sa nu citeasca intregul continut de pe pagina web sau intregul email. Pozitioneaza-l astfel incat sa fie vizibil, dar sa nu ii distraga atentia vizitatorului de la informatiile prezentate.

4. Culoarea butonului 
Prin alegerea unei culori nepotrivite, ii poti indeparta pe clienti in loc sa ii atragi sa iti cumpere produsele. Bineinteles, ca intre culoarea butonului call-to-action si culorile utilizate in design-ul site-ului trebuie sa fie o legatura clara. Cea mai simpla solutie este sa alegi culori contrastante, insa ai grija ca acestea sa nu fie foarte deschise.

5. Forma butonului call-to-action
La fel ca in cazul culorilor, forma butonului il influenteaza pe utilizator si poate fi elementul decisiv care il determina pe utilizator sa dea click pe el sau sa paraseasca pagina. Elementele dreptunghiulare le inspira oamenilor stabilitate si echilibru, in timp ce cele circulare le ofera o stare de bine, calma si prietenoasa.