Cele mai comune motive pentru care un site nu are succes

In momentul in care decizi sa creezi un nou site sau magazin online, speri ca acesta sa aiba succes. Insa pentru a indeplini acest obiectiv ai mult de munca. In primul rand trebuie sa iti cunosti foarte bine domeniul de activitate si sa stabilesti clar care este scopul site-ului: de a oferi informatii, de a vinde produse sau de a promova produsele unor parteneri de afaceri. La fel cum scopul site-ului poate sa fie diferit decat altul, felul in care ajungi sa iti indeplinesti obiectivele stabilite este diferit. Cu alte cuvinte, nu exista o solutie standard care garanteaza succesul unei afaceri online, insa exista unele unele motive comune care duc la esecul unui site.

Scopul
Pentru a evolua in directia dorita si pentru a stii ce pasi trebuie urmati, site-ul trebuie sa aiba un scop bine definit. Indiferent daca site-ul reprezinta afacerea in sine sau este o completare a unei afaceri deja existente, drumul spre succes se contureaza in jurul scopului. Odata stabilit scopul, procesul de planificare a strategiilor care urmeaza sa fie implementate va fi mult mai usor de urmat. Investeste timpul si suma de bani necesara in planificarea si dezvoltarea site-ului.

Strategia de marketing
Sunt atat de multe modalitati prin care iti poti promova afacerea in mediul online, cu preturi care pot varia de la cateva zeci de lei pana la milioane de lei. Nu trebuie decat sa fii la curent cu ultimele noutati in marketing-ul online si sa adaugi creativitate in strategiile pe care le dezvolti. De la optimizarea pentru motoarele de cautare pana la campanii in social media, nu exista nici o limita cand vine vorba de promovarea unui site. Cheia succesului este o strategie atent dezvoltata si obiective clare. Daca lucrurile nu au iesit tocmai asa cum ti-ai propus, nu trebuie sa te descurajezi. Incearca o alta abordare sau un alt canal de marketing.

Continut
Informatiile pe care  vizitatorii le gasesc pe site reprezinta motivul pentru care acestia aleg sa se intoarca sau sa inregistreze o comanda. Antreprenorii online stiu acest lucru si pun din ce in ce mai mult accentul pe acest aspect al site-ului, insa pierd din vedere faptul ca prin continut intelegem mai multe lucruri, nu numai articole pe blog sau descrieri de produse. Continutul poate fi de forma unui clip video, a unui fisier audio, a unui tutorial sau a unui ebook. Acestea ofera aceleasi informatii pe care le poate transmite un text, insa intr-un mod mai interactiv.

Design
Aspectul site-ului este un factor extrem de important in dezvoltarea unei afaceri. De cate ori ti s-a intamplat sa accesezi un site, insa sa il parasesti imediat ce pagina s-a incarcat? Aceasta este reactia pe care o au utilizatorii atunci cand un site are un aspect care lasa de dorit si nu inspira incredere. Nu este suficient ca afacerea sa ofere produse sau servicii de calitate, ci design-ul site-ului trebuie sa sugereze acest lucru. Atentie insa sa nu incarci prea mult site-ul din dorinta de a demonstra clientilor ca esti in pas cu tehnologia. In mediul online se potriveste perfect sintagma „mai putin inseamna mai mult”.

Actualizarea continutului
Un potential client poate accesa site-ul tau de 3-4 ori inainte de a apela la serviciile tale sau de a cumpara produsele pe care le oferi. Daca la fiecare vizita pe site, utilizatorul este intampinat de continut actualizat, acesta va avea un motiv in plus sa revina ori de cate ori are nevoie de o informatie, un produs sau un serviciu.

Asigura-te ca site-ul tau va avea succesul pe care ti-l doresti si incepe din timp planificarea afacerii si strategiile de marketing care vor fi implementate. Odata lansat site-ul, adauga constant continut nou, documenteaza-te in permanenta pentru a fi la curent cu cele mai nou trenduri care apar, testeaza si monitorizeaza indeaproape evolutia afacerii.